Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg dine forretningsideer!!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, Dinesen.

Dejligt med positive indlæg.

Fra Skive
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FOKUS og Christian

Et forslag kunne måske være: Lav istedet en forretningside-børs hvor alle kan sætte deres forretningsideer til salg mod et mindre honorar i forbindelse med salget af en forretningside. I kan jo starte med at spæde en masse af jeres egne forretningsideer, markedsanalyser osv. i børsen. Altså en side der minder lidt om trendsales bare med forretningsideer, markedsanalyser, osv.

Ved ikke om det måske var en ide?

Mvh. Lasse

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Orangekiks:

Hej FOKUS og Christian

Et forslag kunne måske være: Lav istedet en forretningside-børs hvor alle kan sætte deres forretningsideer til salg mod et mindre honorar i forbindelse med salget af en forretningside. I kan jo starte med at spæde en masse af jeres egne forretningsideer, markedsanalyser osv. i børsen. Altså en side der minder lidt om trendsales bare med forretningsideer, markedsanalyser, osv.

Ved ikke om det måske var en ide?

Mvh. Lasse

Synes det lyder som en rigtig god ide. Har selv utrolig mange ideer/koncepter liggende i skuffen, men har desværre ikke tid til at lave dem alle sammen selv, så der kommer helt sikkert en masse herfra, hvis i laver sådan en side.

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fokus og Christian

Jeg mener helt sikkert at der kunne være en fremtid i Jeres idé, Jeg tror der er mange flere end vi regner med, der sidder med en eller anden idé som de enten holder tilbage pga. finansieringen eller måske endda manglende viden.. hvad med at tilbyde idé og pengemanden flere afregningsmetoder, den ene kunne være som du selv beskriver med et handelsgebyr og en anden kunne være gratis for begge parter dog får i automatisk en lille procentandel i projektet hvis det bliver til noget.

Jeg er helt klart med på at deltage som aktiv idé køber eller samarbejdspartner, det behøver jo ikke kun at være en eller anden patent idé, det kan lige såvel være et samarbejde udover de danske grænser der realiseres såsom agenturer mm.

Hvad ville det koste at sætte en sådan side op? det behøver vel ikke kun at være programøren der er investor, denne kunne vel også bare være en der betalte programøren eller?

Held og lykke med projektet

mvh

Henning Clausen

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er en supergod idé med et sted, hvor man kan udveksle ideer til virksomheder og produkter. Jeg vil personligt gerne smide nogle ideer ind på et sådant forum.

Jeg synes, I skal skære det meget mere ind til benet. Drop de dele, der er en kopi af amino, drop de lukkede dele af forummet  - der er jo allerede masser af steder, man kan gå hen med forretningsplaner.

Gør det i stedet til et rent ikke-kommercielt site for ideudveksling, hvor evt. omkostninger dækkes som velgørenhed. Alle har jo glæde af, at gode ideer bliver udvekslet, i stedet for at blive gemt og glemt.

Hvis I vælger den tilgang, så kan I måske finde et præfabrikeret forum eller en wiki; de findes gratis eller til meget billige penge, og så selv rette det til.

Find gerne ét, hvor man kan rate ideerne; det vil betyde, at man kan bruge forumet til at teste, hvor god ens idé er (i andres øjne). Man kan måske også få en personlig rating, alt efter hvor mange eller hvor gode ideer, man har.

mvh

Kristian

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for de mange gode input. Det var fedt med så positiv respons.

Faktum er desværre, at både Kristian og jeg har vurderet at vi geografisk ligger for langt fra hinanden samt har for travlt med egne projekter. Når det er sagt kan jeg ikke helt slippe tanken om dette projekt. Hvis der er en anden, som har lyst til at overtage ideen, skal jeg gerne melde tilbage med de overvejelser, som vi nåede at gøre os og også selv komme med ideer til sitet.

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg af forretningsideer har altid været svært, dem som har ideen i hoved bærer den normalt også selv frem og gør den succesfuld. Der er mange eksempler på at det er svært at overdrage en forretningsidee. 

Fra Hobro
Tilmeldt 18. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er måske lidt usandsynlig for det kan ikke undgås, at folk vil snyde. 

Køberen af ideen vil aldrig købe en forretningside før han har hørt den. Modsat vil sælgeren af ideen aldrig sælge sin forretningside før han har fået penge for den. Det vil derfor aldrig gå op.

Mvh. Morten Holst :)

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Teknologisk institut får penge af staten for at lave præcis det samme..

Du kommer med ideen, og de hjælper dig med at udvikle den, samt at finde firmaer der vil købe din ide på licens..

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Hejsa

Jeg er sammen med Christian Anders Jørgensen (Amino-medlem) igang med et nyt forretningskoncept, hvor vi laver  en hjemmeside med salg af forretningsideer. Her er en kort beskrivelse af projektet:

Ideerne præsemteres i tre niveauer. Et niveau, hvor man kan læse ikke-udviklede ideer.  Disse ideer er blot sjove påfund, som man muligvis kan brygge videre på hvis man har lyst. Adgangen til disse ideer er gratis for alle at læse og bruge.

På andet niveau er der brugt mere tid på at udvikle en idé, lave en forretningsplan, muligvis en markedsanalyse og et realistisk budget. Det koster en abonnementspris at få adgang til disse ideer.

Tredie niveau er fuldt udviklede projekter, som man kan se et potentiale til, men som man som idemager ikke selv har tiden til at sætte iværk. Adgangen til disse har man allerede i sit abonnement til andet niveau, men ydermere er udvikleren interesseret i en form for afregning for brugen af ideen. Det kan være en procentdel af omsætningen eller overskuddet. Det er udvikleren og køberen af projektet, som indbyrdes aftaler vilkårene for brugen af projektet. Fordelen for køberen er desuden at han kan have en mentor og sparringspartner på fra start af, hvis udvikleren ønsker det.

Denne hjemmeside vil ydermere være spækket med interessant iværksætterinfo, gratis rådgivning, Nyhedsbreve mmm. Der vil være mulighed for at få sin idé vurderet af eksperter.

Det var i korte træk ideen, og derfor mangler vi naturligvis en række af landets bedste idemagere til at spytte ideer ud  på stribe. Har man 3-4 gode ideer og kan få en tilpas god procentdel af omsætningen kan man jo se frem til penge i kassen mange år fremover. Derudvover mangler vi naturligvis alle de, som i andre indlæg her på Amino skriver, at de gerne vil være selvstændige, men mangler ideerne.

Vi har oprettet en gruppe der hedder "salg af forretningsideer". Skynd Jer at tilmelde Jer og giv os meget gerne feedback på dette indlæg.

På forhånd tak.

Godt projekt, det kan jeg virkelig godt lide - det minder utroligt meget om mit eget projekt som jeg har døbt Doctor Q

Jeg er selv en idemager - og har vist nok et par tusind idéer flydende rundt i hovedet. Havde i første omgang bare tænkt mig at lave en portal over mine idéer, men så har jeg i stedet ombestemt mig for at udføre dem live så folk kan få et mere konkret forhold til mine idéer i stedet for bare at læse om dem i tekstformat - det går naturligsvis en del langsommere, men lidt mere spændende at følge med i.

Glædere mig faktisk rigtigt meget  til at følge med i jeres projekt.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)