Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

- Så fik jeg brug for jeres hjælp !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom dagen hvor jeg er blevet tilbudt at overtage en nukørende virksomhed med tilhørende kundegruppe.

Meningen er at jeg selv stadig skal bibeholde mit nuværende job, ansætte en til den daglige udfærdelse i den nye virksomhed og selv klare alt skrivebords-arbejdet.

Dvs Jeg er ansat i en virksomhed - og vil drive min egen virksomhed ved siden af?

Hvordan skal jeg forholde mig mht selvskabsform, enkeltmands, aps ??- AS er udelukkende da jeg ikke har 500.000.- lange at smide pt.

Hvordan vil man få mest ud af pengene?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BOW.

Det afhænger meget af hvor stor omsætningen og og ondtjeningen er i virksomheden.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Først et stort tillykke med din nye virksomhed!

Jeg ville anbefalde dig, at hvis virksomheden allerede er en enkeltmandsvirksomhed, at beholde denne selskabsform! der er en en del fordele! især nu hvor du formådenlig er helt ny med hensyn til at drive virksomhed?

Der findes mange gode internetside hvor du kan se fordele, surf lidt så finder du det nok!

held og lykke i fremtiden med din virksomhed!

 

Mvh

John

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er billigst at have en personligt ejet virksomhed, f.eks. en enkeltmandsvirksomhed: Administrationen er den mest enkle, og der er færre krav. Men der er selvfølgelig også nogle ulemper, herunder at du hæfter med alt, hvad du ejer og har, og ikke kun med selskabskapitalen, som tilfældet ville være, hvis der var tale om et anpartsselskab. Flere overvejelser for og imod her: http://anettesand.dk/2007/omdannelse-fra-is-til-aps/ 

Det kommer derfor an på: Kan du se en fordel i at begrænse ansvaret, eller er det ligegyldigt? Kan der være tale om at få partnere ind (så er det lettere med et ApS)? Kan du se en fordel i at spare evt. overskud op til andre erhvervsmæssige aktiviteter i selskabet frem for at blive personligt beskattet af overskuddet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal blot have i mente at du hæfter personligt ved et i/s selvskabs form, hvor i mod du ikke gør i et aps.

Jeg vil selv have forbehold mod at lade andre styre min virksomhed, da en ansat som regel aldrig vil gå i det med ild og sjæl som man selv vil. Husk at have en kontrakt på det hele, så der ikke kommer slemme overraskelser senere hen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

BOW:

Så kom dagen hvor jeg er blevet tilbudt at overtage en nukørende virksomhed med tilhørende kundegruppe.

Meningen er at jeg selv stadig skal bibeholde mit nuværende job, ansætte en til den daglige udfærdelse i den nye virksomhed og selv klare alt skrivebords-arbejdet.

Dvs Jeg er ansat i en virksomhed - og vil drive min egen virksomhed ved siden af?

Hvordan skal jeg forholde mig mht selvskabsform, enkeltmands, aps ??- AS er udelukkende da jeg ikke har 500.000.- lange at smide pt.

Hvordan vil man få mest ud af pengene?

Ville lave et ApS, med kontant indskud på 125 t.kr herefter køber du aktiviteterne fra den nuværende virksomhed for pengene. (med mindre du

får dem gratis) Så kan du have din ansatte der.

Det giver flere muligheder, du kan gøre den ansatte til medejer ved salg af anparter og hæftelsen er begrænset.

Hvis du skulle komme til at tjene mange penge, så kan du beholde dem i selskabet. Da beskatningen er lav.

 

Men der er mange muligheder her.

 

Revisor Olsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Olsen ud fra en betragtning om at vi her taler om en virksomhed som du må formodes at skulle betale noget for, og som må formodes at give overskud fra dag 1. Men igen afhænger det som det bliver sagt meget af virksomhedens omfang (og branche/art).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)