Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor fejler annoncering på nettet(artikel)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre er det meste guf, og nogle af de bedste holdninger på engelsk, men det kan de fleste jo efterhånden.

Her skriver Eric Clemons lidt om, hvorfor annoncer på nettet ikke fungerer, og i stigende grad vil miste deres effekt i den næste tid.

 

Han har 3 grunde dertil:

-Forbrugerne stoler ikke på reklamer.

-Forbrugerne gider ikke at se på reklamer.

-Forbrugerne har ikke brug for reklamer.

 

Spændende læsning, selvom der manger lidt kød på nogle påstandene.

 

Er i enige med ham?

 

Linkhttp://www.techcrunch.com/2009/03/22/why-advertising-is-failing-on-the-internet/

 

//Jonas

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt uenig med manden. Faktisk synes jeg, artiklen er en gang sludder.

Det er pseudo-argumentation, at reklamer ikke skulle virke, fordi folk ikke synes om reklamer, hvis man spørger dem. Hvem siger, at folk ikke bliver påvirket af reklamer, bare fordi de ikke synes om dem. Alle undersøgelser tyder på, at disse ting ikke har noget med hinanden at gøre.

Hjerneforskning har vist, at vores indkøbsvaner i meget høj grad er styret af vores følelser, og at rationel tænkning har meget begrænset betydning. Reklamer handler om at blive eksponeret over for målgruppen. Der er lavet masser af undersøgelser, der viser, at forbrugere er meget mere tilbøjelige til at købe produkter, som de er blevet eksponeret for gennem massiv branding eller på anden måde.

Disse kendsgerninger gælder for internettet såvel som for andre medier.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)