Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringskonto/Aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, håber der er en revisor eller en anden begavet person der kan hjælpe mig med at vurdere min situation?

Jeg skal starte et aps og har en etableringskonto på 125.000kr klar til dette.

Mit dilemma er reglen om at man skal arbejde min. 50timer om måneden, eller have en ikke uvæsentlig arbejdsindstats i firmaet..

Jeg vil få 1 ansat som skal udføre arbejdet for mig, men er min indstats omkring bogføring, hjemmeside, planlægning, opsøgende arbejde, udarbejdelse af reklame osv nok til at få godkendt min etableringskonto til denne virksomhed?

Mvh Den Fortvivlede

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

automekanikeren:

Mit dilemma er reglen om at man skal arbejde min. 50timer om måneden, eller have en ikke uvæsentlig arbejdsindstats i firmaet..

Udgangspunktet i Etableringskontoloven er at man skal have en ikke uvæsentlig arbejdsindsats i firmaet. I snart mere end 20 år har SKAT brugt 50 timer som vejledende norm for om man deltager med en ikke uvæsentlig arbejdsindsats i firmaet.

Der er intet sted i loven taget stilling til hvilken form for arbejdsindsats du skal deltage med. Det væsentlige for dig er, at du kan sandsynliggøre at du deltager i væsentlig omfang (eller din kone gør eller en kombination af jer begge). Der er vist ingen som vil betvivle at administration arbejdsmæssigt hurtigt render op.

Så held og lykke med firmaet!

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

100% enig. De  50 timer er ikke sværre  at løfte bevisbyrdemæssigt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen kære mekaniker, så kan du godt ringe igen... nu har vi jo svaret... (begge 2)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)