Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IIS mand/kvinde søges til optimering af stort site!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miss G!

Fixe fejl i et Adult site... man må da sige du har gode kort på hånden for at finde en billig freelancer til jobbet :-)

Hvis ikke du har fundet nogen som kan løse problemet så kan vi sikkert gøre det. Du kan læse mere om 1902 Software på www.1902software.dk samt se nogle referencer på http://www.1902software.dk/index.php?id=41

Vi har både styr på IIS og SQL server / ASP her i virksomheden og vore lønninger er noget anderledes end i DK, en ikke helt uvæsentlig detalje når der skal findes og løses fejl.

 

Mvh

Peter

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miss G,

Vi har oplevet det samme problem. Hos os var det problemet at noget af koden der beyttes på site, ikke er optimeret. Derfor opstår der periodisk et problem med serveren.

Vi har løst det med et lille script der tjekker for dette og resetter IIS og derved RAM forbruget, alt i mens der sker en optimering af de sites der har skidt kode. Det er også set før ved MSSQL at den kan blive en slem RAM sluger, hvis ikke koden er sat ordentlig op i forhold  til denne. MSSQL kan sættes op med trace, så vi kan se om der eventuelt skulle være SQL kald der giver problemet. 

Jeg ville starte med at gennemgå jeres logs som det første, de kan typisk fortælle rigtig meget. Derudover er det vigtigt at I ser på ressouce forbruget, når denne fejl opstår. Selve Fejlsøgningen er oftes den største tidstrøver i sådan en process. Fejlretningen er efterfølgende nemmere at give en fast pris på.

Men langt det meste kan formentlig ordnes remote, og det gør det forholdsvist billigere at arbejde med.

Vi har folk placeret her i Danmark, hvor vi arbejder med dette til daglig til en fornuftig pris. Du er velkommen til at kontakte mig for en uforpligtigende snak om dette.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miss G,

En måde at give jeres IIS lidt luft på, er at bruge den såkaldte /3gb switch. Sagen er den at selvom jeres maskine er har f.eks. 4 Gb, så kan IIS'en maskimalt få lov at bruge 2 Gb. Medmindre man sætter 3Gb switchen. Så får den lov at bruge 3 Gb.

Hvis man opgraderer til en 64-bit og tilhørende styrersystem. Så kan man få lov at bruge endnu mere ram.

Det lyder som om at jeres billeder måske, bliver serveret direkte fra databasen, det er en rigtigt dårlig ide hvis I har mange besøgende. Istedet bør de skrives til filer, og serveres derfra. IIS'en er hamrende hurtig til at serverer statiske filer. Billederne kan stadig ligge i databasen, men bør caches som filer.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre har sagt - Find ud af hvor problemet ligger. 

Jeg vil dog ikke sige at billeder kan ligge i databasen. Der skal kun ligge reference til billederne. Det andet vil blot fylde for meget.

Få logget dataforespørgslerne og se hvornår problemet opstår.

Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input og svar.

Vi har haft fat i vores hosting afdeling og de har kørt lidt statistik på serveren.

Vi prøver med mere ram og ser om det løser problemer. Ellers ved jeg hvor jeg kan henvende mig Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke mere ram vil løse problemet, med mindre jeres cpu'er køre 100% hele tiden.

Det lyder umiddelbart som et resource leak, hvilket i burde kunne se i task manageren. Hvis VMSize bliver ved med at tælle op uden at den kommer ned igen, er selve leaket konstateret - så skal i "bare" finde ud af hvad der gør det. Typsisk et 3. parts produkt/library hvis i har nogen? Et andet "leak" problem kan være at serven er stresset med 100% cpu belastning hele tiden, og derfor ikke får frigivet resourcer. Men der kan også sagtens være andre problemer, og kombinationer af disse.

Jeg har arbejdet med performance/skalering i mange år, og vil relativt hurtigt kunne komme med løsningsforslag på jeres performance (og måske skalerings problemer), ud fra et code-review. At finde et resource leak er mere problematisk og kræver nok at være on site, kan i reproducere det i et andet miljø ?

Cheers Frank

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)