Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør søges til større projekt

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Tak for kaffe hvor er du dog fordomsfuld.

Det var dog den værste gang sludder.

Jeg fatte ikke en meter af hvad du skriver i alle dine indlæg, men du har nok ret :-)

 

God dag!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Freelancer har den store fordel at de koster meget mindre end en software virksomhed. Det er ikke umuligt at få en freelancer - hvis han/hun er sulten nok - for DKR 250 - 300 i timen. Et rigtigt IT firma i Danmark får man ikke under DKR 800 i timen.

Men når man bruger en freelancer løber man den risiko er at de ikke kan løfte hele opgaven - og det ser man ofte først efter at man er gået i gang - enten af resouce eller af kompetencemæssig årsager. Videre når en freelancer er færdig med en opgave så går han/hun videre til den næste opgave og har ofte ikke den tid som det kræver at servicer efter overdragelsen.  

Så er der outsoucing vejen men der er også mange skær i søen, her er det utrolig vigtigt at man laver en ordentlig undersøgelse af virksomheden man vil bruge før man går i gang.

Hvad så med en freelancer der kører som virksomhed? Du kan ikke adskille det på den måde som du gør der. Man skal holde øje med både freelanceren og virksomheden. Det vigtige er det indtryk de giver fra starten. 

Det er noget vås at med en freelancer så stopper alt når projektet er færdigt. Selv anbefaler jeg at man tegner en service-kontrakt som forpligter leverandøren at yde support/fejlretning i et vis tidsrum til en vis sum penge.

Til trådstarter skal han sørge for at der er lavet en kravspecifikation. Den kan han så sende rundt til interesserede der kan give et tilbud på opgaven. Tilbudet kan ikke fylde 1 A4 side, men bør være fyldestgørende (jeg har f.eks. brugt 1 uge på at lave et tilbud).

Der er mange skridt i at starte en produktion op og man skal hele tiden være vågen.

Outsoourcing til Indien, Vietnam, Filipinerne er ok hvis man har en dansk kontakt on-location.... 

 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Hvis du læser mit indlæg vil du se at jeg bruger ord som at løbe risiko og ofte, det betyder ikke altid.  Problemet er ikke at det er en freelancer, problemet er, i mine øjn, at freelancer ofte arbejder alene og der er ingen som kan overtage eller køre et projet videre hvis der opstår problemer. Den udtagelsestår jeg ved. Jeg har selv tabt mange penge på det da jeg i tiderns morgen boede i Tyskland hvor jeg benyttede mig af Freelancer udvikler. Det var meget dyre lærepenge.

Men du har selvfølgelig ret i at man skal holde øje med både firmaer og freelancer, der er både gode og dårlige firmaer....

Ha en god dag, jeg håber du sælger en masse :-)

Mvh

Peter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Hvis du læser mit indlæg vil du se at jeg bruger ord som at løbe risiko og ofte, det betyder ikke altid.  Problemet er ikke at det er en freelancer, problemet er, i mine øjn, at freelancer ofte arbejder alene og der er ingen som kan overtage eller køre et projet videre hvis der opstår problemer. Den udtagelsestår jeg ved. Jeg har selv tabt mange penge på det da jeg i tiderns morgen boede i Tyskland hvor jeg benyttede mig af Freelancer udvikler. Det var meget dyre lærepenge.

Men du har selvfølgelig ret i at man skal holde øje med både firmaer og freelancer, der er både gode og dårlige firmaer....

Ha en god dag, jeg håber du sælger en masse :-)

Hej Peter

Der vil altid kunne findes personer/firmaer som ikke kan magte en opgave.

Selv sidder jeg på en forholdsvis stor opgave hvor jeg har trukket en samarbejdspartner ind, netop fordi den er stor :)

 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Det er mok klogt for både dig og din kunde. Jeg håber oprigtigt at det komme til at gå godt...

Mvh

Peter

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Det er mok klogt for både dig og din kunde. Jeg håber oprigtigt at det komme til at gå godt...

Det finder vi ud af om et halvt års tid :)

 

Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

 Et rigtigt IT firma i Danmark får man ikke under DKR 800 i timen.

Jeg tror du mener 'større' istedet for 'rigtigt' i den sætning.

Hvis man vil have en fastpris så går der udover kvaliteten, istedet bør man spørge efter en time pris og time estimat for hver opgave. Og så skal aflønning ske per time forbrugt. Der er nogle risiko forbundet og der skal udviklingen er baseret på tillid i mellem klienten og leverandøren.

Jeg har lavet fast pris projekter i en af de førende it virksomheder i Danmark så jeg ved hvordan det er i praksis. Fastpris projekter er fra den gamle skole med vandfaldsmodellen.

 

 

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)