Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan køber du billige annoncesider i trykte medier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Her er lige et lille tip til iværksættere som måske ikke har de største reklamebudgetter.

 

De fleste trykte medier har noget som de kalder for "buffer sider" og det dækker over  at en tryksag skal have et sideantal der kan divideres med 4 - så når de tæt på deadline mangler 1-3 sider for at få deres "dummy"  til at gå op så træder deres bufferside princip i gang.

 

Det betyder at deres annoncekonsulent prøver at få solgt nogen hele annoncesider for ikke ret mange penge - som regel trykudgiften+10%. Disse buffersider kan man som virksomhed sagtens byde ind på - så hvis man nu eksempelvis vil reklamere for et produkt, der ikke er sæson eller tidsbestemt, kan man ringe mediet op og sige noget i retning af:

 

Skulle i på et tidspunkt have en billig bufferside kan i bare ringe til mig - så aftal pris - format m.m. - og hvis du er rigtig skarp laver du annocnen og sender til konsulenten og aftaler i hvor lang en periode den annonce må fungere som buffer. (Nogen gange har jeg på fornemmelsen at konsulenten så smider annoncen i på et eller andet tidspunkt fordi det er så nemt - annoncen er jo "solgt")

 

Der er ofte tusindvis af kroner at spare på den konto - det virker rigtig godt for mange af vores kunder.

 

Tip hvis du skal "forhandle" priser med trykte medier:


  • ugeaviser er nemme og har ofte meget lave kontaktpriser - men er selvfølgelig ikke for godt til b2b

  • husk at lave et "tidsløst" budskab

  • husk at aftale om det skal være en højre eller venstre side (højre foretrækkes naturligvis)

  • magasiner har ofte en lang produktionstid - men hvis man sætter sig ind i deres deadlines kan de nemmere "stresses" tæt op til deadline

  • Betal aldrig for farverne hos en ugaavis - dem skal du have gratis


Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Super godt indlæg! Det er da noget jeg aldrig har tænkt på før!

Tak fordi du delte det med os! :-)

 

Har du nogen ide om hvad trykudgifte+10% svarer til i DKR? Bare sådan cirka? Jeg har aldrig indrykket en annonce i et magazin.. så jeg ville være forholdsvis nem at tage r.... på *G*

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Trykudgift+10% er nok mere en rettesnor til andre reklamefolk - for det afhænger af medie+oplag+sideantal+distribution o.s.v

 

Så jeg kan ikke lige give dig en rettesnor - men jeg har nogen udregningsmetoder for de enkelte medier som jeg selv bruger.

 

Så bare husk på at deres priser er listepriser og at du som minimum på buffersider skal have 30-40% når det handler om ugeaviser. Magasiner er sværere at lave standardregler på.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok.. tak for det! Jeg tror helt sikkert vi får brug for at annoncere i dagblade, magaziner m.m. på sigt :-)

 

;o)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det sjoveste er at blive ringet op af en annoncesælger, hvor stressen op af en deadline kan aflæses på hans stemme med flere kilometers afstand, og hans 9 sælgerkollegaer sidder ved siden af og har nået deres target !!

I dén situation er han sulten, og parat til anything... uden undtagelse... bare for at nå sit index som minimum... på dén konto reddede jeg mig engang 1 helside i 3 mdr. med 80%''s rabat i forhold til listeprisen, blot ved at glemme "vi-bruger-ikke" for et øjeblik da han ringede!

Men det er jo så spørgsmålet hvornår de ringer igen, det ved man aldrig... men fed strategi Karsten, den er husket...

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

 

Mange tak for det gode indlæg.. Det er super at huske på. Jeg har prøvet noget lignende med et radio spot, -og selvom det ikke er et trykt medie, så var det alligevel samme desperation med en kunde, som var sprunget fra og jeg kunne så få pladsen -BILLIGT! -Det var egentlig ikke med i min markedsføringsstrategi, men jeg kunne næsten ikke sige nej til det gode tilbud.. Og faktisk gav det mig en rigtig god respons, selvom mange frarådede mig det.

 

Jeg skal da huske på det, når de forskellige magasiner ringer og måske lyder lidt desperate

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)