Her er lige et lille tip til iværksættere som måske ikke har de største reklamebudgetter. De fleste trykte medier har noget som de kalder for "buffer sider" og det dækker over at en tryksag skal have et sideantal der kan divideres med 4 - så når de tæt på deadline mangler 1-3 sider for at få deres "dummy" til at gå op så træder deres bufferside princip i gang. Det betyder at deres annoncekonsulent prøver at få solgt nogen hele annoncesider for ikke ret mange penge - som regel trykudgiften+10%. Disse buffersider kan man som virksomhed sagtens byde ind på - så hvis man nu eksempelvis vil reklamere for et produkt, der ikke er sæson eller tidsbestemt, kan man ringe mediet op og sige noget i retning af: Skulle i på et tidspunkt have en billig bufferside kan i bare ringe til mig - så aftal pris - format m.m. - og hvis du er rigtig skarp laver du annocnen og sender til konsulenten og aftaler i hvor lang en periode den annonce må fungere som buffer. (Nogen gange har jeg på fornemmelsen at konsulenten så smider annoncen i på et eller andet tidspunkt fordi det er så nemt - annoncen er jo "solgt") Der er ofte tusindvis af kroner at spare på den konto - det virker rigtig godt for mange af vores kunder. Tip hvis du skal "forhandle" priser med trykte medier:
|
Super godt indlæg! Det er da noget jeg aldrig har tænkt på før!
Tak fordi du delte det med os! :-)
Har du nogen ide om hvad trykudgifte+10% svarer til i DKR? Bare sådan cirka? Jeg har aldrig indrykket en annonce i et magazin.. så jeg ville være forholdsvis nem at tage r.... på *G*