Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling på webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge aminoer.

Jeg står overfor at lave en webshop, men min programmør har aldrig lavet en webshop med betaling før, så prøver at forhøre mig herinde.

Findes der nogle gode guides til programmering af betalingen på hjemmesiden? Skal siges at siden bliver programmeret i asp.net.

Har personligt ikke meget forstand på programmering af hjemmesider generelt, så information omkring pris ville også være meget relevant.

Håber nogle har kan svare på mit spørgsmål..

Med venlig hilsen

Rasmus Lund

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte med at finde mig en ordentligt programmør ...

En "programmør" der beder sin projektleder (dig) om at gå ud og søge information for sig er ikke en af de skarpeste i skuffen ... og når du snakker webshop, betalinger osv. så ønsker du et ordentligt gennemtænkt system.

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Rasmus Lund,

før du begynder på betalingsdelen, bør du gå ind på PBS hjemmeside og læse, hvilke krav de stiller til en betalingsløsning. Her finder du også navnene på de leverandører af "betalings-gatways", PBS har godkendt.

Venlige hilsener,

Claus Amann

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne guide beskriver meget godt hvad det drejer sig om, selv om den ikke er ny:
http://www.west-wind.com/presentations/aspnetecommerce/aspnetecommerce.asp

Jeg er selv .Net udvikler, og har også implementeret betaling på "den almindelige måde" (en anden end der beskrives i artiklen). Jeg bruger Wannafind som udbyder af betalingsgateway, og det kan jeg varmt anbefalde. Ingen nedetid, og de er gode til at hjælpe hvis der skulle opstå behov for det.

Deres gateway koster 149 pr. måned, og det er en meget almindelig pris blandt tilsvarende løsninger.

Husk at du også skal have en indløsningsaftale hos PBS, som koster 1000 kr. om året (så vidt jeg husker). http://www.pbs-international.dk/internetforretninger

Skriv gerne tekniske spørgsmål her, hvis I får behov - jeg skal nok svare.

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmuslund:

Hej alle kloge aminoer.

min programmør har aldrig lavet en webshop med betaling før, så prøver at forhøre mig herinde.

Med venlig hilsen

Rasmus Lund

Du er helt sikkert at han er programmør ? grineren!!! gg :D

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan man spørger sig selv om.

Men ja, læs PBS' regler om betalinger på nettet. Ligeledes er integrationen af betalingsløsninger veldokumenteret fra udbyderen af din betalingsgateway.
Så hvis han rent faktisk er programmør er det lige til at gå til.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

En "programmør" der beder sin projektleder (dig) om at gå ud og søge information for sig er ikke en af de skarpeste i skuffen ... 

Nu har han ikke sagt at hans programmør har bedt ham om at gøre det. Der findes jo stadig programmører som ikke har lavet betalingssystemer :) Men det er jo heldigvis forholdsvis nemt...

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

Der findes jo stadig programmører som ikke har lavet betalingssystemer :) Men det er jo heldigvis forholdsvis nemt...

Korrekt! Men det at lave ting man ikke har prøvet før er (bør være) hverdang for en programmør.

Hence, my point still stands strong! :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rodet med ePay og PBS's betalingsgateway. Begge er ret veldokumenterede og nemme at gå til (ved PBS skulle man vist selv spørge efter udvikler dokumentationen..). Det handler faktisk "bare" om at lave en formular, som via en krypteret forbindelse sender de nødvendige oplysninger til gateway'en. Der skal selvfølgelig også laves nogle sider som tager sig af de svar der kommer tilbage fra gateway'en, men det er også ret nemt at have med at gøre. Det er selvfølgelig vigtigt at man får gennemtænkt og gennemprøvet noget så forretningskritisk som et betalingssystem, men som andre i denne tråd skriver - hvis det er en god programmør du har fat i, burde det være lige til.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar.

Min programmør bad mig ikke om at søge informationen, men da han på nuværende tidspunkt er beskæftiget med et andet projekt jeg har gang i, tænkte jeg at man derved kunne spare tid, hvis jeg havde fundet en løsning på det med betalingen inden han blev færdig med det andet projekt.

Han er ikke uddannet programmør, og dette er hans første webshop, så med al respekt så syns jeg det er fair nok at han ikke har denne viden i forvejen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)