Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

C5 Bolig:

Min nuværende bank har nu, som konsekvens af samme underskud, opsagt min kredit, både på erhvervsdelen og privatdelen.

I en vis grad kan man sige at banken "hænger" på dig som kunde. Medmindre de beder dig direkte indfri engagementet og finde en anden bank. Så i en vis udstrækning er de vil også interesseret i at komme frem til en løsning, men det er nok dig der skal tage initiativet og præsentere en løsning, hvis du vil videre. Min erfaring er iøvrigt, at det er nemmere at finde en løsning med den bank man allerede har, end at flytte bank, hvis det ser sort ud.

Har du forsøgt at fremlægge en plan for hvordan gælden kan nedbringes? Hvis du kan præsentere banken for en plan der siger, at du indenfor eks. 6 måneder kan nedbringe kreditten til et acceptabelt niveau, eller helt fjerne den, så er de måske mere parate til at gå i dialog. Hvis de derimod ikke ser en plan, eller en mulighed for at du kan nedbringe kreditten, så er det måske mere forståeligt at de lukker kassen i.

Jeg tror desværre ikke at du skal forvente initiativer fra banken - alle initiativer skal komme fra dig.

Jeg håber at du finder en løsning...

mvh Carsten

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

De er slet ikke indstillet på nogen form for dialog. De vil have pant i huset, alternativt have gælden indfriet. Det sidste var det billigste, så jeg har en løsning, men det må være katastrofalt for andre i samme situation - og hvad gør de?

 

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Hvis jeg var dig ville jeg fange en uvildig økonomisk rådgiver - de kender som oftest bankbranchen indefra så de ved hvordan der tænke bag "murene". En sådan uvildig rådgiver kan sikkert ligeledes hjælpe med at lave en plan/optimere den nuværende økonomi.

Se et par eksperter her:
http://www.banktorvet.dk/eksperter/

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan helt klart anbefale Merkur Bank, dem har vi gode erfaringer med.

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Aabenraa
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

De problemer du oplever tror jeg ikke er relateret til den enkelte bank, men mere på den enkelte medarbejder.

Som tiderne er lige nu, vil jeg anbefale dig at du tager fat i din erhvervsrådgivers chef og beder om at få en ny erhvervsrådgiver. Læs evt. min blog "Banken hæver renten"

Venlig hilsen

Morten Christensen

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har Dronninglund Sparekasse og de har ingen problemer med at give en kredit, så længe man vil stille sikkerhed. Jeg har indtryk af at de ikke er så hårdt ramt som andre banker - det gør det måske nemmere for dem at se velvilligt på trængte kunder?

Der er kiun filialer i Nordjylland, men kig og se om der er en der passer dig: http://dronspar.dk/Afdelinger.asp

Mette

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)