Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af investeringsejendom

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Heja kære altvidende Amino'er! 

Min kammerat og jeg har fundet et spændende ejendomsprojekt som vi overvejer at investere i. 

investeringen er på ca 2 mio og er 100% selvfinansieret. 

Vores spørgsmål går på om vi skal oprette firma, eller købe ejendommen privat og fungere som private uclejere. Eller om vi skal oprette et selskab. ?

Hvilke konsekvenser vil det have for os at oprette et selskab, her tænker jeg på skatte mæssige konsekvenser. 

Håber der er lidt råd og vejledning at hente her hos jer. 

God Mandag 

 

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Heej ..

Nu ved jeg ikke om du tænker på indland eller udland..

Men jeg har en onkel som bor i England. Han sælger boliger, i forskellige feriebyer i Tyrkiet.

Her vil du kunne investere i en flot ny lejlighed i prisklassen 500.000 kr. til 2.000.000 kr. og han vil kunne hjælpe dig med hver enkel detalje, dette indebærer senere udlejning af lejligheden og finansering.

Mht udlejningen vil du kunne udleje dem til forskellige priser alt afhængig af lejligheden og tidspunktet selvfølgelig. Men hvis du køber en lejlighed til de ca. 1.000.000 kr vil du i perioden fra juni til september, kunne leje den ud for gennemsnitlig 8000 kr, hver uge.

Dvs hvis vi laver et hurtigt regnestykke vil du ku om måneden tjene 32.000 kr i den periode. Hvilket er en virkelig god investering.

Her bliver du nemlig også fri for en masse arbejde med at oprette nyt firma osv, fordi det eneste du skal gøre er at købe lejligheden og så vil de kunne udleje den for dig :)

Du ka evt. gå ind på deres hjemmeside hvor du kan læse mere om det .. www.movetoturkey.co.uk ...

Ellers ka du også bare skrive til mig for mere info .. :) Håber det er noget du kan bruge :)

Ince Hasan Kirkan :)

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har de jo fundet et projekt Big Smile

Om I laver et firma eller udlejer den privat er to sider af samme sag. Det er svært at sige om det er en god ide at lave et selskab på dette grundlag. Taler vi om et feriehus i DK med sommerhusstatus på det slet ikke ejes i selskabsform som følge af sommerhuslovgivningen. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Undskyld jeg ikke har fået skrevet før nu mit internet har ikke fungeret hele dagen igår.

Huset vi vil købe er udlagt til lejligheder til helårsbeboelse. 

Hvilke oplysninger mangler i for at kunne vurdere hvad der bedst kan betale sig iforhold til at etablere selskab?  

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det rigtigt nok at de har fundet et projekt, men det er stadig kun til overvejelse :)
Mit forslag kan de jo også overveje, så det jo op til dem, hvad de synes er mest interessant..

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hasan 

Lige nu har vi nok at se til med det projekt vi har fundet.

Men vi skal nok have dit forslag i tankerne hvis det bliver relevant senere. 

 

 

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal I selv bo en af af lejlighederne ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nej vi skal ikke selv bo der, men regner med at benytte eet af lejemålene til kontor til os selv. 

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

OK så er der umiddelbart intet til hinder for at erhverve via selskab. Om man så skal gøre det er noget andet. Jeg kunne umiddelbart godt se en ide i det:

  • Via en ejerstruktur hvor I ejer anparterne i selskabet via hvert jeres holdingselskab kan I opnå en fleksibilitet sådan at det er nemt at træde ud og nemt at købe nye ejendomme via stiftelse af andre datterselskaber.
  • Hvis I på et tidspunkt vil skille jer af med ejendommen kan det ske skattefrit ved salg af selskab med ejendom efter 3 års ejertid og faktisk er der lagt op til at det skal kunne ske skattefrit uanset ejertid. Dog kommer skatten når I tager pengene fra holdingselskabet og ud til jer selv. 

Til gengæld er det måske knap så smart hvis den ejendom I vil købe nu og måske senere, er ejendomme som ikke kan tænkes solgt i selskabsform.    

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Tak for svar. Jeg tager en tur ned til min revisor så jeg kan få 100% styr på paragrafferne Smile

Men endnu engang tak for hjælpen, nu har vi jo et fint udgangspunkt. 

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)