Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PCB/Printplade fremstilling - billigt og uden fornem indpakning.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg/firmaet laver en del pcb (=printplader) og benytter forskellige firmaer afhængig af opgaven. Når der er tale om serier over 20-30 stk. er der mange firmaer at vælge imellem og prisen er ikke så afgørende da der som regel er en kunde som betaler for varen.

Men nogle gange skal jeg have fremstillet 1-2 printplader til laboratorieforsøg, test o.l., hvor der ikke stilles de store krav. Det er f.eks. nok med en rå kobberplade uden lak o.l., som kun er ætset og evt. boret på baggrund af f.eks. en gerber fil. Noget der alt sammen kan laves manuelt med beskedne investeringer i maskiner (jeg ved godt det medfører en anden kvalitet).

Hvis jeg kun skal bruge 1-2 stk bliver prisen ofte omkring $100,-, hvilket må kunne gøres billigere i østeuropa (helst inden for EU). Så spørgsmålet er om I kender et sådant sted ? Hvis ingen kender et sådant firma, vil jeg foreslå en iværksætter med rette forbindelser til østeuropa/østen, at starte et sådant foretagende. Jeg vil tro at der kan laves en DG på omkring 60-80%, så med de rette forbindelser burde der være muligheder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

japping:

Jeg/firmaet laver en del pcb (=printplader) og benytter forskellige firmaer afhængig af opgaven. Når der er tale om serier over 20-30 stk. er der mange firmaer at vælge imellem og prisen er ikke så afgørende da der som regel er en kunde som betaler for varen.

Men nogle gange skal jeg have fremstillet 1-2 printplader til laboratorieforsøg, test o.l., hvor der ikke stilles de store krav. Det er f.eks. nok med en rå kobberplade uden lak o.l., som kun er ætset og evt. boret på baggrund af f.eks. en gerber fil. Noget der alt sammen kan laves manuelt med beskedne investeringer i maskiner (jeg ved godt det medfører en anden kvalitet).

Hvis jeg kun skal bruge 1-2 stk bliver prisen ofte omkring $100,-, hvilket må kunne gøres billigere i østeuropa (helst inden for EU). Så spørgsmålet er om I kender et sådant sted ? Hvis ingen kender et sådant firma, vil jeg foreslå en iværksætter med rette forbindelser til østeuropa/østen, at starte et sådant foretagende. Jeg vil tro at der kan laves en DG på omkring 60-80%, så med de rette forbindelser burde der være muligheder.

Hej

Jeg mener emnet om printfremstilling i øst europa har været diskuteret på ingeniør nettet   www.ing.dk    under debat vælg elektronik eller hjælpen.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ledt efter emnet på www.ing.dk, men ikke fundet noget relevant. Kan du sende et link ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Deres søgefunktion er ikke super godt så jeg har ikke kunnet finde det.  Prøv selv at oprette et indlæg i debat kategorien elektronik.

held og lykke

Mvh

Ravn

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg venter lige og ser om andre har idéer ............

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

600 kr, for to prototyper må siges at være billig.

Jeg har selv arbejdet for et firma, som lavede printplader(serigrafisk trykkede, fremfor fototeknisk), og her tog vi 350 kr i opstart, og 5 øre pr hul. og kan ikke huske hvad vi tog for fæsningen, og kvm prisen. Men denne prduktion blev nedlagt med den nye ejer, istedet for at opdatere den.

Men jeg tror ikke at du får noget billigere, og jeg tror også at du skal lede længe efter de gode tilbud, og hvis man skal kikke i DK, så findes der et par enkle små firma'er tilbage som gider at lave print, der røg jo mange fabrikker i slut 90'erne, Bl.a. de største i Frankring.

Af danske alternativer findes der et sted i Hørning mener jeg, så elektroprint. Og et sted i sønderborg som fræser print(laves ved at man fræser baner istedet for at ætse). Og her bliver prisen hurtigt omkring 800 - 1000 kr.

Men ellers så må du kontakte nogle af importørerne i DK, fx multiprint.

/Kenneth

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info.

Jeg vil dog mene en forretning i østeuropa kan se således ud, hvis man er kreativ:

UDGIFTER

: æts,printplade o.l. kr.25

1 times arbejde: kr. 50

Ialt udgifter: 75

INDTÆGTER:

Salg: kr. 200,-

Fortjeneste: 200-75= kr.125,-

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Med bl.a. en fortid i elektronikbranchen, kan jeg henvise til nogle dygtig folk i DK;

Hamann Elektronik (Holbæk)

MultiPrint

Zoma Elektronik (Frederikssund)

Crysberg (Kvistgaard)

BB Electronics (Horsens)

GPV (Aalborg)

 

De tilbyder alle low-price produktion.

Mvh Thor Mønsted

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)