Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaler kunden Dankort gebyret??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med salg af fly billetter har vi gjort det sådan at de forskellige kreditkort typer listes med deres respektive gebyrer og Dankort sat til 0,-

Dette er gjort for at få folk til at bruge deres dankort og ikke et udenlandsk kort der koster os 4%+ fordi avancen på en flybillet ikke er meget mere en en flad halvtredser - så er det sgu'' ikke sjovt at sælge en flybillet til 5000,-, tjene 50,- og tabe 250,- på kreditkort gebyr.

Jeg vil altid lægge gebyret over på kunden og give dem muligheden for at se hvilke kort der koster hvad. De vil uanset skulle betale gebyret da man ellers ville være nødt til at lægge det oven i prisen (som de 50 øre i supermarkederne skulle) - og jeg synes at det er mest fair at dem der har de dyre kort betaler den dyre takst. Hvorfor skal Dankort ejere f.eks. betale for den rejseforsikring American Express kort ejere har via deres kort. Der er jo en grund til at nogle kort er dyrere end andre.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke nogen rigtig måde at gøre tingene på, alle skal gøre det der er bedst for dem selv.
Sælger man eksklusive varer, så giver det sig selv at man ikke skal besvære kunden med et tåbeligt gebyr, så skal det bare være indeholdt i varens pris. Sælger man ting med meget lav avance, er det fint at lægge gebyret på. Og der er sikkert 100 andre scenarier der kræver hver deres måde at gøre tingene på.
Lav en a/b split test og se hvad der giver mest salg, så er det afgjort en gang for alle.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser ud til at gebyret stadig er 1,95kr - også på mine udtog desværre...
Er der nogen der ved hvornår gebyret bliver sat ned til 1,45kr - og måske kan fortælle historien omkring dette (er de blevet tvunget til det af folketing /staten e.a. og evt. med hvilken frist) ??

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Som svar på mit eget spørgsmål har jeg googlet lidt og fundet:



 

Hvilket måske besvarer spørgsmålet.

 

"PBS har besluttet at nedsætte prisen for betalinger med Dankort med 50 øre pr. betaling. Fra den 1. maj 2006 nedsættes prisen fra 1,95 kr. + 0,1 procent pr. betaling til 1,45 kr. + 0,1 procent pr. betaling.

 

...så forstår jeg bare ikke hvorfor jeg stadig får opgørelser med 1,95 kr....

 

Jeg er i øvrigt helt enig med Martin omkinrg differintierede løsning afh. af produkt, målgrupper mm. og metoden til afklaring

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Spændende tråd. Jeg mener også at man i sin butik, skal gøre det der er bedst i forhold til ens målgruppe, det vigtigeste er at det klart fremgår af ens website/shop hvem der betaler.

 

Ang gebyret så er det1,95 for intertionale kort, og 1,45 for bl.a dankort.



...så forstår jeg bare ikke hvorfor jeg stadig får opgørelser med 1,95 kr....



Kunne det ikke være fordi kunden har betalt med et intertionalt kort ?

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)