Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlere søges...hvordan gør man det bedst?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!


Ja...nu har jeg flere spørgsmål til Jer


Jeg spekulerer i øjeblikket meget over at få nogle forhandlere af vores børnetøj...

Tankerne blev sat i gang af et par henvendelser, som jeg fik.


Uden at det skal lyde forkert...så har jeg dog nogle forventninger /"krav" til evt. kommende forhandlere


Jeg mener, at vi skal have et nogenlunde samstemmende koncept...

altså: designertøj, stilart...og en lækker butik...

Correct me if i'm wrong...


Hvordan får jeg "budskabet" ud?

Kan jeg tillade mig at have disse forventninger/"krav"?

Hvad skal jeg sørge for?

Hvad skal jeg passe på?


Jeg er ikke interesseret i en masseproduktion (som en af henvendelserne gik ud på)...

Jeg ønsker egentligt kun nogle få forhandlere...som er interesseret i at forhandle mindre unikke collectioner...

F.eks. 1 eller 2 eksemplarer af hver model (eller nogle udvalgte modeller og størrelser?) i hver størrelse...slut...og så nye modeller...


Skal jeg satse på fysiske butikker eller webbutikker...eller måske begge dele?


Sorry...det blev til lidt mere end et PAR spørgsmål ;)

Men jeg håber, at I, som altid, er friske på nogle gode input +/-...da jeg er temmeligt forvirret omkring, hvordan jeg griber det hele an...




Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pia

 

jeg tillader mig at komme med mine foreløbige tanker, så der kan godt komme mere fra mig senere så bær lige over med mig, hvis det er lidt kortfattet og rodet 

 

Jeg syntes at det lyder som en meget god ide, at komme ud til nogle flere, da det nok vil skabe et mer salg og større kendskab til dit mærke.

 

En måde at gøre det på, kunne vel være at du satte dig ned og kiggede butikkerne igennem og udvalgte dem, som du gerne ville samarbejde med og så skrive til dem. Jeg modtager dagligt mange mails fra forskellige producenter, som gerne vil "ind". Hvis det, som du har, er interessant, så skal de nok bide på og du kan selv styre hvor mange, du vil have..

 

Og please, lad nu være med at hoppe på vognen om at sælge til ALLE, som virkelig mange gør. Det ødelægger det for alle (butikkerne for ikke udsolgt og køber ikke så meget hos dig senere) - er blot min holdning, -andre må gerne mene noget andet.  Så lige nu at du er af samme mening. Fint

 

Når, du har fundet dem, som du mener kan sælge dine varer bedst muligt, så sæt dig evt. ned sammen med en eller nogle af dem og snak igennem: Hvad, hvor meget osv. På denne måde sikrer du et partnerskab, som kan holde længe. Det tror jeg også at du mener med at du ønsker få forhandlere ?

 

Du har selvfølgelig nogle krav om design osv, som er vigtige i udvælgelsen af butikker, men husk nu også alt det juridske "krims krams", som amino kalder det. Hvordan takler du reklamationer overfor butikker ? Køber du lager tilbage. Ordrecyklus osv. De er mindst lige så vigtige, hvis du skal fremstå som troværdig producent. Det har du sikkert allerede på plads, men der kunne jo være andre, som læser med

 

Vælg da både fysiske og netbutikker, så kan du jo se hvad der er bedst.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Majbrit!

 

 

Tak for dine input

 

Du har sikkert ret i, at jeg skal gå i gang med at udvælge nogle få, som har de "kriterier", som jeg gerne vil have...

Jeg var dog ikke klar over, at designerne selv skriver rundt til butikkerne...men du har fået flere henvendelser af den slags

kan jeg forstå...

 

Jeg har ikke hele juraen på plads...og det skal jeg have...så ingen får ubehagelige overraskelser...

 

Jeg ønsker ikke masseproduktion / mange forhandlere...fordi jeg, som du, mener, at det kan gå hen og ødelægge alt for meget...

Og det sjove går ligesom også fløjten...

 

Jeg så en...skrive på sin butik, at hun søgte (flere) forhandlere...hun havde nogle i forvejen...

Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om...om denne metode er en god idé

 

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pia

 

Der kommer dagligt mails og alm. post fra både leverandører, designere, agenter osv., som gerne vil have forhandlere.. De skyder jo bredt og her syntes jeg jo at du netop skulle adskille dig.. Jeg ville da være meget mere positiv, hvis jeg fik en henvendelse fra en, som virkelig havde set min butik og var oprigtigt interesseret i mig og min butik og dermed "vores fælles projekt".

 

Jeg så en...skrive på sin butik, at hun søgte (flere) forhandlere...hun havde nogle i forvejen...



Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om...om denne metode er en god idé
 

Jeg tror at hvis du gør det, kommer du til at bruge en masse tid på alle mulige og umulige, som ringer og "bare" lige vil høre. Hvis du går den anden vej og selv kontakter dine foretrukne salgssteder, så ved du hvornår du skal bruge tiden og ingen andre vil føle sig "snydt". Jeg syntes virkelig at du skulle gå lidt imod strømmen - det andet er for nemt og du skulle jo tjekke deres butik, så snart de henvendte sig og være "alt for flink".. Jeg ved at du er flink, men du skulle jo gerne bruge din tid på at designe fedt tøj

 

Jeg er 100 på at hvis du ringer til en butik og siger "jeg syntes at din butik er den sødeste/smarteste/mest trendy eller hvad du finder på", så bliver butiksejeren smigret og vil gerne snakke med dig.


Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kom lige i tanke om noget, som du måske kan bruge.... Gør noget ud af sende et tilbud. Læg små stofprøver med. Måske lidt tegninger eller andet, som bare ville gøre DIT tilbud til noget helt unikt.. Jeg har set mange dårlige udskrifter af produkter sendt som tilbud til mig, men hvor jeg næsten ikke kunne se tøjet.. Og hvis du ikke vil have så mange forhandlere, så har du måske netop råd til at gøre det til et total fedt og anerledes tilbud...

 

Det var blot en tanke

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Majbrit!

 

Jeg er igen enig med dig...en utraditionel facon lægges der mere mærke til...end den gængse

 

Meget af min tid...bliver i forvejen brugt på administrative opgaver...og jeg vil gerne have mere tid til det jeg brænder for...

at finde på, tegne nye modeller...og pleje kundekontakten...

 

 

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/19/2006 12:12:46 AM Forfatter: Christobel
Jeg kom lige i tanke om noget, som du måske kan bruge.... Gør noget ud af sende et tilbud. Læg små stofprøver med. Måske lidt tegninger eller andet, som bare ville gøre DIT tilbud til noget helt unikt.. Jeg har set mange dårlige udskrifter af produkter sendt som tilbud til mig, men hvor jeg næsten ikke kunne se tøjet.. Og hvis du ikke vil have så mange forhandlere, så har du måske netop råd til at gøre det til et total fedt og anerledes tilbud...


Det var blot en tanke


 

Tak for mere input

 

Jeg har en, som har set på, at vi har fremstillet mere og mere nyt...

Han har selv en fortid, som børnetøjssælger fra en fysisk butik...

 

Han har spurgt mig flere gange...om jeg ville lave en lille collection, som han måtte "få"...og tage rundt og præsentere...

Indtil nu har jeg holdt mig tilbage...men idéen er måske ikke helt tosset endda...

 

Så kan man jo netop få lov...at se og vurdere ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)