Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt debatforum?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har lagt indlægget hér fordi det i virkeligheden handler om en eksport af Amino! :)

Spørgsmålet er, om man kunne få nogen til at lave og hoste et forum som dette - bare med en anden målgruppe.

Før jeg flyttede til Grækenland og efterfølgende, kunne jeg dælme godt have brugt et forum som dette med kompetente og hjælpsomme mennesker, som kunne svare på spørgsmål og debattere ideer osv.

Mon ikke også mange andre engelsktalene tilflyttere til Grækenland kunne tænkes at ville anvende sådan et site?

Og mon ikke det samme gælder for alle lande i Verden?

Kunne være for fedt, hvis nogen bød ind og ville starte www.moveto.gr ( og evt i samme omgang eller senere  .dk, .de, .uk osv osv)

Det skulle skrives, hostes og der skulle findes en vicevært i hvert land (melder mig for gr!), men mon ikke også den arbejdsomme udvikler kunne tjene en skilling på at lægge adwords på?

Emner, som kunne være på: Bolig, Papirer, Jobs, Selvstændig, Indkøb, Uddannelse, Kommunikation, Transport osv.

Blot en tanke! Hvad mener I?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke sikker på at forums er den rigtige model, da det kræver en ret stor grupe af faste medlemmer. Emner af "borbigående" karakter har ofte svært ved at klare sig som debat. Jeg tror du skulle overveje at starte med en blog, og hvis du så får samlet nok brugere udvide med en debat - i de lande hvor det kan lade sig gøre
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror Mikkel har ret, en debat kræver at der både er folk med
spørgsmål og folk med viden. Her på Amino kommer "de kloge" stadig ind
på siden fordi de både kan profilerer deres egen person/forretning og
fordi der debatteres mange forskellige emner hvor man sjældent er klog
på dem alle

Jeg tror også, at en blog hvor du deler ud af din viden i dette
tilfælde vil være bedre. Giv dertil folk mulighed for at kommenterer på
dine indlæg, så skaber du en form for debat, men stadig hvor du er
"eksperten"


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel og Nicolai, jeg kan sagtens følge jer i, at et godt forum kræver, at emnet ikke er "forbigående". Tror dog at emnet med at flytte til og finde rundt i systemet ikke er forbigående i ret høj grad. Kunne sagtens forestille mig en løbende debat, hvor "eksperterne" bliver hængende og også hvor nogen bruger sitet til en slags markedsføring.

Tænk bare på Danmark, hvor selv tilflyttere i anden generation stadig føler problemer med at være en del af samfundet på lige vilkår.

Det er svært at gætte på, om det vil gå, men det skulle bestemt ikke undre mig om mange ville have brug for sådan et forum og om mange følte sig "kaldet" til at blive der selv efter de er blevet "eksperter".

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
hmm.... danskere i et fremmet land har det vist ofte med at klumpe sig
sammen i et lille fællesskab, hvilket vel lige så godt kunne foregå på
nettet...

Forum-software behøver du ikke kode fra bunden.
Det Amino kører på koster et par hundrede dollars: http://www.idealbb.com/

Eller du kan hente et gratis, f.eks. her: http://forum.snitz.com/


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er sikkert sandt. Forestiller mig dog ikke forumet som ét der kun henvender sig til fx danskere i Grækenland. Det skulle være engelsksproget og henvende sig til alle som forstod engelsk og ville flytte til eller var flyttet til landet.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes det lyder som en god ide, kunne da ikke forstille mig andet end at folk vil tage godt i mod det. Det svære er bare at få de lokale adminstratorer. Men virker som en god ide.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/19/2006 1:20:49 AM Forfatter:AndersSaugstrup
Spørgsmålet er, om man kunne få nogen til at lave og hoste et forum som dette - bare med en anden målgruppe.

Hej Anders

 

Hvis du vil undersøge om der er grundlag kunne du starte en gruppe hos fx Yahoo. Gratis og med mulighed for en diskussion af de emner du kommer med eller bare som en start en diskussion af din idé. Hvis grundlaget så er der, kan du lave en Amino-kopi. Der må være nogle indvandrerforeninger, udenlandske kirker osv. hvor du kan få spredt kendskabet til en sådan diskussionsgruppe.

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)