Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesideinfo.dk er landet!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg må nok give Mikkel ret. Du har vist mere læst dig frem til tingene, fremfor at have prøvet det i praksis. Under "Hjemmesidens indhold" skriver du bla.:

Alt indhold der findes på Internettet, er skrevet i kode. Der findes over 10 forskellige programmeringsprog, som hver indeholder sin egen kode. Det mest basale sprog kaldes HTML.

Dette er dog lodret forkert. Det er rigtigt at hjemmesider er skrevet i kode, og denne kaldes HTML. ALLE hjemmesider præsenteres i HTML. Der er som du selv skriver mange programmeringssprog til dynamisk indhold, men disse præsentere stadig hjemmesiden i HTML.

Du skriver også at skal man benytte databaser skal man bruge phpMyAdmin. Dette er kun tilfældet ved MySQL databaser. Der findes et hav af andre databaser på nettet.

Tilmeldt 8. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lægger ikke skjult på, at jeg ikke har nogen uddannelse på området, eller meget erfaring ved selv at lave store sider. Bag om siden kan du læse mere om mig og om formålet med siden.

Måden jeg har valgt at lave siden på, mener jeg ikke kræver, at man har viden om alle områder man beskriver. Det vigtigste er, at man lytter til alle kommentarer, og selv tager en aktiv rolle i at gennemarbejde siderne, en efter en. Det jeg har skrevet nu, fungerer i en vis grad som et skellet, hvor meget mere gennemarbejdede og fyldstgørense sider skal bygges op om.

Det er i denne forbindelse, at jeg har brug for kommentarer fra brugere, så vil jeg løse problemerne så hurtigt som jeg for tid til.

I det tilfælde, som du nævner om HTML, er der tale om en forståelsesfejl, fra min side. Jeg vil rette problemer når jeg får en chance.

I tilfældet med mysql er jeg godt klar over hovedlinierne på dette område. Mysql, php, linux. Microsoft, aspx, andre databaser. Jeg har dog ikke nået at skrive noget som helst om disse grupperinger. Det er noget som er på listen over udbyggelser til siden.

Jeg har dog ingen viden omkring disse tekniske områder, derfor kræver det, at jeg finder alting selv på Internettet, og det vil tage noget tid.

Derfor modtager jeg meget gerne information om disse områder, så vil jeg ligge dem ind på siden.

Siden skal være et sted, hvor alle kan bidrage. Vi er alle vogtere for hinanden med hensyn til validitet, kvalitet, forståelse osv.

Derfor mange tak til de kommentarer jeg har fået indtil videre.

Jeg er ked af, at jeg valgte at skrive min oprindelige post som jeg gjorde. Siden fremstår nærmest færdig, og det er den altså ikke. Det jeg ville med at skrive på dette forum, var at få generel feedback omkring ideen, og få rettet eventuelle forkerte oplysninger (mange tak for de kommentarer jeg har fået om det).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rasmus - Siden er en rigtig god ide. Så du får et link fra min side. Hvis der er nok der linker til dig med nogle gode ankertekster, så skal din side nok komme til tops.

Husk også bare at kontrollere dine oplysninger igen og igen ;)

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ejsing:

Siden skal være et sted, hvor alle kan bidrage. Vi er alle vogtere for hinanden med hensyn til validitet, kvalitet, forståelse osv.

Så skulle du måske have overvejet en wiki istedet ;)

 

Tilmeldt 8. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ide fra starten har været at dele siden op:

  • En del af siden skulle være statisk information omkring hjemmesider. Herunder også være links til andre mere fyldestgørende sider om samme emner. Disse oplysninger skal ikke direkte kunne kommenteres.
    •  Her skal der være teknisk information, som ikke kan bestrides (facts)
    • Forskellige guides, som er guides jeg laver
  • En del af siden, hvor alle kan kommenterer direkte og dele erfaringer (uden at logge ind)
    • Her skal være oversigter over alle forskellige typer programmer, systemer, udbydere, osv.
  • Hvis siden vil blive brugt af mange, har jeg tænkt på, at knytte et forum til, hvor man meget nemmere kan dele specifikke erfaringer

Alle sider skal have interne links hvor det er relevant, sådan at man kan gå fra at læse information om fx et webhotel, til at se en guide om hvordan man installerer et webhotel, til at læse kommentarer fra andre brugere om deres erfaringer og hvilket webhotel man skal vælge.

Men som sagt ovenfor er meningen, at vi alle skal hjælpe med at gøre siden bedre. Jeg vil bare gerne have, at informationerne til de statiske sider går gennem mig. Sådan at jeg kan kontrollere, at oplysningerne er rigtige, nemme at forestå, passer i context etc.

Jeg er godt klar over at hjemmesiden indeholder mange fejl i øjeblikket. Det er selvfølgelig ikke i orden og før siden bliver færdig, skal hvert emne gennemarbejdes. Det er det arbejde jeg gerne vil inviterer andre til at hjælpe med.

Jeg opfordrer derfor alle til at sende mig information, links, kommentarer osv. osv. ting som kan hjælpe til at gøre siden bedre

Håber mine intentioner er mere klarlagte nu

 

p.s. Jeg har ikke tid til at arbejde videre med siden, før i nat engang.

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)