Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatsekretær

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i nogen tid arbejdet med et projekt til at lancere  en internet sekretær ( det er vel en slags personal assistant ) og har haft tre datalogistuderende til at  lave afgangsprojekt på projektet og de er kommet ganske langt -da jeg er en ældre person der har været iværksætter nogle gange i mit liv vil jeg nu i min tredie alder helst arbejde som opfinder og forberede projekter til egentlige iværksættere -


Jeg er interesseret i at finde  en eller flere iværksættere som kunne tænke sig at arbejde videre med projektet - der foreligger en omfattende fortrolig rapport  - det er meningen at internetsekretæren skal kunne løse de fleste opgaver en gammeldags chefsekretær løser idag .

 

venligst Børge Christensen / Toria.dk
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Børge


 

Lyder som en spændende ide.

 

Vi kunne godt tænke os, at høre lidt mere om dine tanker.

 

Mvh

 

Gert Nielsen Fleron

 

Indehaver af www.tryus.dk
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Kravspecifikation

Herunder ses Børge Christensens ønsker til systemet, som de så ud på starttidspunktet.


Operative krav til projekt Internet sekretær – formuleret af Børge Christensen


Efterfølgende er en summarisk opstilling af de krav man kunne tænke sig indfriet af


projektet uden hensyn til, om det kan lade sig gøre eller ej med nuværende teknologi.


Formålet med sekretæren er at lette chefens arbejde ved at udføre alle trivielle opgaver: Når


han ikke er til stede, skal hun kunne komme tæt på at reagere som han ville hvis han var der.


Når chefen er på arbejde skal sekretæren kunne følgende:


1. Tage mod telefonopringninger og afvise idiotiske opkald eller opkald fra telefonsælgere


samt viderestille opkald der ikke kan afvises til chefen


2. Tage mod henvendelser der omhandler ønsker om foretræde eller møde med chefen og


arrangere hans mødekalender samt gøre ham opmærksom på hvilke møder han skal til,


med hvem og hvornår efter at have sagt godmorgen


3. Kunne tage mod diktat, renskrive og foreligge til underskrift eller sende som e-mail


4. Foretage søgninger på Internettet og arrangere søgeresultaterne så de i filtreret form


(kriterier skal kunne defineres) kan foreligges chefen


5. Holde øje med relevante nyheder (kriterier defineres) og præsentere disse


6. Ringe op til indkodede numre (talestyring) og til numre der søges på nettet ud fra navn


og/eller lokalitet


7. Bestille pizza eller andre varer


8. Arrangere møder


9. Føre en social kalender med familie og bekendtes fødselsdage m.v. og gøre


opmærksom herpå


10. Tage mod e-mails og uddrage relevante e-mails som sendes videre til chefen


Når chefen ikke er der skal hun:


1. Tage mod telefonsamtaler, afvise hvad hun kan, henvise til chefens mobil eller tage


mod besked fra andre.


2. Tage mod e-mails og uddrage vigtige mails som eventuelt sendes videre til chefen som


mails eller sms.


3. Tage mod besøgende og arrangere møder mellem chefen og disse eller tage mod


beskeder desangående


4. Surfe på nettet og finde relevante nyheder eller artikler som hun kan forelægge chefen


når han dukker op.


 


Det var meningen at der skulle være et visuelt billede af en sekretær ( vælges - evt. rødhåret ) som man så kommunikerer med pr. voice  - men det hold der var igang nåede ikke den del af det men de nåede at lave demosoftware til at lade sekretæren arrangere møde.


 

venligst børge christensen
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)