Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til markedsføring???

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt bruge nogle nye øjne og forslag til hvordan I synes, at et motionscenter skal markedsføre sig, for at du kunne få lyst til at blive kunde her. Hvad er vigtigt for dig og hvad ville fange din opmærksomhed i forskellige reklamefremstød? Hvad kunne få dig til at vælge netop dette motionscenter, frem for andre? Hvad skal reklamen fortælle for at det virker i dag?

Jeg har tidligere bl.a. benyttet mig af slogans som:

”Den der bevæger sig, kommer længst”

”Jeg træner ikke for at blive yngre - jeg træner for at blive ældre”

”Hvis ikke man sætter tid af til træning – må man før eller siden sætte tid af til sygdom”

…altså prikket lidt til folks samvittighed og fornuft :o)

Tidligere har vi reklameret meget i lokal-aviser, men dette har ikke den samme effekt mere, da flere og flere slet ikke åbner disse aviser mere. Har overvejet Facebook reklamer, men det er lidt som at skyde med spredhagl ud over hele landet, da vores center kun er repræsenteret i én by . Her ville det være rart om man via selektering, kunne nøjes med at ”ramme” folk med bopæl i en bestemt by. Så er der lokal-radio og Abribus-reklamer på busstoppesteder osv og endelig selvfølgelig Adwords og ens hjemmeside.

Det skal siges at mit center ikke er et lavpris non-service center. Det er et high-service center med dobbelt så meget kvalificeret personale, som de fleste andre motionscentre, så vi hverken kan, skal eller vil konkurrere udelukkende på prisen.

Lad mig høre jeres forslag :o)

Dbh
Jørgen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Lyder som et spændende koncept. En fed idé kunne være at få lavet en masse speciel-trykte vandflasker med dit logo på, hvor reklame-teksten så stod på bagsiden eller indersiden. Det kunne f.eks. være "God form kommer ikke af sig selv - meld dig ind og få.......... For kun XXX kr,- om måneden".

Derefter ville du kunne gå og 'håndplukke' din målgruppe, ved at dele dem ud til potentielle kunder, f.eks. på stranden hvor gratis vand ville få kæmpe succes! (Nu ved jeg ikke hvor centeret ligger). Det er relativt let at se hvem der nok ville benytte et træningscenter og hvem der ikke ville :-).

Mener man kan få speciel trykte vandflasker (med indhold Wink) ned til noget der ligner 3,- kr pr stk. - og i sommer varmen vil jeg garantere for at dette ville blive et hit!

All the best

Kasper Andreassen

Fra Bangkok
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alibaba.com

De handler med Private label varer... Også vandflakser som jeg må tilslutte mig som en god ide.

 

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om, du har godt fat i den upersonlige reklame, den trykte og internetbårne. Så opgaven må være at bruge den personlige kontakt, fjæs-til-fjæs - se kunderne i øjnene og forfør dem!

Du skal være synlig der, hvor dine potentielle kunder er. Hvis de går til banko, skal du donere præmier til bankospil, hvis de går på diskotek, skal du dele prøvetimer ud på diskotekerne.

Når du kender dine kunder kan du bedre kaste dig ud i at markedsføre dig med events på gågaden eller på gymnasiet.

Hvor befinder dine potentielle kunder sig?

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hav åbent 24 timer i døgnet, så adskiller du dig da fra alle de andre...

og dit motto : åbent 24 timer :D

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Vedr. Facebook-annoncer så kan du faktisk godt segmentere på byer i Danmark. Du har helt ret i at det ikke har været tilfældet hele tiden, da de først ganske nyligt har tilføjet den funktion. Jeg har selv manglet den til at målrette mine annoncer. Så det er bare at prøve det... det kan dog godt være lidt dyrt, men det bliver selvfølgelig billigere når du kun skal ramme en by/landsdel. Du skal måske overveje at oprette en Fanpage til dit center...det giver nogle gode muligheder. Fx kan du så tilføje sociale handlinger til annoncen. Det er en sej funktion, som gør at de venner der er medlem af din Fanpage automatisk bliver vist sammen med din annonce med en tekst a la "Viktor træner også hos xxxx". Men funktionen kræver altså at du har en fanpage eller en gruppe som du kan koble på annoncen.

Angående teksten i en facebookannonce så skal du nok appelere lidt til folks dårlige samvittighed. Skriv noget med "Sidder du stadig bag skærmen? Husk du skal røre dig min. 30 minutter om dagen. Kom ned og mød andre aktive i det lokale center på (Æblevej 12??!) i dag!"

Jeg deler også tips og links på:
http://twitter.com/nicolaij

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne egentlig også være meget fedt at lave et pr-stunt i gågade/storcenter, her tænker jeg f.eks:

Få fat i en af de gammeldags "slå-til-klokken"-dimser, hvor man slår med en stor hammer. Dem der IKKE får klokken til at ringe, får en måneds gratis træning i dit center (for det har de slapsvanse jo brug for :-) ). Er et sjovt twist og ville dine lokale medier sikkert også synes = gratis PR. Selvfølgelig kommer du til at give masser af gratis "gavekort" ud (Husk at sætte en udløbsdato og at de ikke må lægges sammen med flere), da næsten alle vil lade vær med at få klokken til at ringe, men none the less ville det give mange kunder og meget opmærksomhed.

Håber du kan bruge det.

Med Venlig Hilsen

Kasper Andreassen

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med det selvironiske twist. Del flødeboller ud med logo (på æsken naturligvis) og opfordr folk til at arbejde det af nede hos dig?

Iøvrigt udmærkede forslag og kommentarer, der ellers er kommet!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

FOKUS:

Hvad med det selvironiske twist. Del flødeboller ud med logo (på æsken naturligvis) og opfordr folk til at arbejde det af nede hos dig?

Haha ja - fed idé! Forestiller mig at der ligger en lille seddel nede i bunden, man først opdager når man har spist den Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Johannesen:

Hej Jørgen

Vedr. Facebook-annoncer så kan du faktisk godt segmentere på byer i Danmark. Du har helt ret i at det ikke har været tilfældet hele tiden, da de først ganske nyligt har tilføjet den funktion. Jeg har selv manglet den til at målrette mine annoncer. Så det er bare at prøve det... det kan dog godt være lidt dyrt, men det bliver selvfølgelig billigere når du kun skal ramme en by/landsdel. Du skal måske overveje at oprette en Fanpage til dit center...det giver nogle gode muligheder. Fx kan du så tilføje sociale handlinger til annoncen. Det er en sej funktion, som gør at de venner der er medlem af din Fanpage automatisk bliver vist sammen med din annonce med en tekst a la "Viktor træner også hos xxxx". Men funktionen kræver altså at du har en fanpage eller en gruppe som du kan koble på annoncen.

Angående teksten i en facebookannonce så skal du nok appelere lidt til folks dårlige samvittighed. Skriv noget med "Sidder du stadig bag skærmen? Husk du skal røre dig min. 30 minutter om dagen. Kom ned og mød andre aktive i det lokale center på (Æblevej 12??!) i dag!"

Hej Nicolai
Det var en virkelig dejlig nyhed, som jeg faktisk ikke var klar over - altså at man nu kan selektere målgruppen på byniveau på Facebook. Det gør jo lige pludselig det medie langt mere anvendelig, så tusind tak for den oplysning.
Dyrt, ja måske, men jeg bruger normalt ca. Kr. 150.000 på avis-reklamer hvert år og jeg vil mene at pengene til en by-specifik reklamepampagne på Facebook, vil være bedre givet ud, så det må jeg have sat op.

Jeg har allerede en gruppe på FB, som er tilknyttet centeret, men uha det er svært at få gruppens medlemmer til tastaturet og deltage i en debat, men det er jo den gamle historie om igen, om at det kræver blod, sved og tårer at få et debat-forum op at køre. Det kan hr. Thorborg vist skrive under på :o)

Dbh
Jørgen 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)