Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart Af Smoothie-Bar ?! HJÆLP SØGES!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Jacobsen:

Anders Christensen: Du har ret i at vi vil få brug for flere medarbejdere end 1.. Vi har tænkt os således: Den ene medarbejder kan arbejde fra 10.00 til 16.30. Vi har fri vores job kl. 16.00, og kan møde derfor til vores butik kl. 16.30 til kl. 18.00 (19.00).. Vi forventer at holde åbent året rundt.. Om sommeren vil Smoothies helt klart være den som holder omsætningen oppe, mens om vinteren tænker vi på andre produktgrupper såsom Is, Kaffe og Te, Sandwiches osv..

Hej Michael

Husk at medarbejdere desværre har en tendens til at blive syge, gravide, skulle holde ferie, skal til tandlæge, læge, begravelse og alt muligt andet man selv ikke har meget tid til som nystartet selvstændig.

Så hvis der ikke er nogen der kan springe til og afløse ved sygdom, så bliver det nogle meget dyre sygedage (butikken lukket, ingen indtægt, sure kunder der går forgæves, men stadigvæk alle udgifter og løn)

Hvis du breder dit koncept for meget ud over andet end din kerneydelse - Hvordan vil du så skille dig ud fra mængden af tilsvarende butikker?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Vedr. stadepladser: http://www.kk.dk/Erhverv/TilladelserOgBevillinger/VejeOgPladser/stadeplads.aspx

Vedr. godkendelse kontakter du den lokale fødevareregion der hvor du/jeres firma hører hjemme. Kravene er noget nemmere at leve op til, end ved et fast forretningsted, hvilket også er grunden til at jeg anbefaler at starte op på denne måde.

Hvilken type salgsvogn, skal i vente med at beslutte indtil i har fået besked fra Københavns kommune. Kommunen vil jo gerne være meget grøn,  så hvis i finder en vinkel på jeres salg  som i kan "sælge" til kommunen, - så var der måske en bedre mulighed. For konkurrencen om pladserne i og omkring Strøget er naturligvis hård.

/Michael

 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

fin idé, men hvis i planlægger indre København skal i især være opmærksom på Joe&theJuice, der jo huserer derinde - så vidt jeg kan tælle har de tre butikker omkring kgs Nytorv. De sælger smoothies, kaffe, the og sandwiches... 

Hvis I er ude i lokalerne, så tror dog godt at det kan gøres bedre end Joe - lidt mere kitschet, hvis du forstår. Nogle funky, gamle, slidte møbler (de er også billige), evt. mulighed for at blande sine juice/smoothies selv - involver kunderne lidt! 

Som Flemming og andre siger, er det nok svært med en medarbejder, men overvej evt. at bonusbetale, gøre til medejer el. andre incitamenter.

I kan måske finde inspiration i Kaffe og Suppecyklerne der har kunnet ses rundt om i byen her i løbet af vinteren. Det er også miljørigtigt, og så gør du jo helt sikkert Bondam glad!

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres nyttige og gode svar allesammen..

Dyrebilen.dk : Vi har besluttet at følge dit råd angående bruge en salgsvogn i første omgang. I øjeblikket er vi igang med at søge efter en god salgsvogn til en rimelig pris som vi kan anvende når vi skal sælge vores smoothies. Kan du eller en anden herinde som kan henvise til nogle sælger disse salgsvogne? Vi har prøvet at søge lidt på dba.dk og bilbasen, men det er ikke ret mange vi kommer frem til.

Hvis vi anvender en salgsvogn, hvad er det specielt vi skal være opmærksomme på ? Så vidt vi kan se, så er der en del regler og love angående anvendelse af salgsvogne, hvilke nogle er specielle og meget vigtige? Det vil være godt at vide, før vi går helt i gang med projektet.

Martin Millard: Ja, du har ret Joe & Juice har mange butikker og de vokser yderligere. Der er også andre konkurrenter i forvejen, såsom Mamma Mia, Royal Juice osv.. Men vores koncept vil være anderledes, ment på den måde at vi skal anvende friske og modne frugter til vores smoothies. I første omgang vil vi teste vores koncept via en salgsvogn, efterfølgende vil vi leje et lokale. Kan du hjælpe med salgsvognen ? Komme med gode forslag, tips & tricks :)

Venter spændt på jeres gode og nyttige svar :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I skal købe/leje/lease en vogn der allerede er lavet til fødevarer, - så er det ikke noget problem med godkendelser.  Hos dsc@poelsevogne.dk eller tlf. 97941616 kunne du jo sikkert få en snak om det rent praktiske. Prøv og hør om ikke du ( i disse krisetider) kunne få lov til at leje én inden du bestemmer dig. I finder jo lynhurtigt ud af om idéen holder vand, eller om det nu også er noget for jer - det er jo sikkert lidt anderledes end det i går og laver til dagligt.

Der skal sikkert et hygeinekursus m.m. til, men kontakt myndigheden telefonisk og få svar på dine spørgsmål. I kan jo også godt tage kontakt til Kbh. kommune m.v. og have flere bolde i luften samtidigt, og sålænge der ikke er skrevet under på noget koster det jo ingenting.

Jeg synes i skulle prøve det af nu, og så se lidt stort på om det bliver den forkromede løsning fra start af. Hvis i bliver bidt af det, så har i også fået noget erfaring som gør jer bedre rustet til at vælge hvilke proff. maskiner i skal have, - de koster nemlig kassen og fejlkøb er derfor dyre. I bliver garanteret overrasket over hvilke ting der betyder mest når klaveret spiller, - og det er ikke nødvendigvis smoothie chrom de luxe maskinen.......Wink

Så bare klø på, - verden kan kun blive et bedre sted med en smoothiebar mere.....

/Michael

+45 97 94 16 16 eller mail. dsc@poelsevogne.dkRing +45 97 94 16 16 eller mail. dsc@poelsevogne.dkng +45 97 94 16 16 eller mail. dsc@poelsevogne.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

ja nu kender jeg ikke så meget til hvilke frugter de andre barer bruger, men er de ikke også friske og modne? (Det håber jeg da de erTongue Tied

Jeg ville blive henrykt hvis I ville parkere jeres salgsvogn på Solbjerg plads, ude foran CBS - især hvis I også serverer en god kaffe som supplement til smoothies'ne... Kantinen på CBS laver ikke smoothies, og serverer en forfærdelig kaffe, og har sammen med studiekammerater flere gange bandet over manglen på netop dette! - Kan dog forestille mig at godkendelsen fra Frb. kommune er svær

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og endnu engang tak for jeres gode svar.

Vi har nu fundet en vogn, som vi vil leje. Det vil koste os cirka 3000kr/måned. Derudover har vi 3000-4000 fragt omkostning, da den vil blive transporteret fra Jylland til København. Vognen er fødevaregodkendt. der er håndvask med varmtvandsbeholder.

Så vognen er på plads. Hvad skal vores næste træt være? Hvilke myndigheder skal vi henvende os til ?

Er det nødvendigt at vi som sælgere har en fødevarekursus ? Eller behøves dette ikk?

I må meget gerne komme med gode input som I altid plejer at gøre :b

 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

uden at vide det vil jeg gætte på at I skal have div. tilladelser fra Kommunen, indkøbscentre eller hvor I nu har tænkt jer at sælge... Jeg tror desværre ikke I bare kan køre rundt på gader og stræder og sælge smoothies uden en eller anden form for tilladelse. For at få det, skal I nok også registrere virksomheden?

Desuden skal I vel også lede efter leverandører af frugt, kaffe, kryderier osv. - Så har I dem på plads når tilladelserne er der.

Det ville være mine næste træk hvertfald, men min erfaring er nu også begrænset! :)

Held og lykke!

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lad os sige vi vil holde vores vogn tæt på Nørreport stationen..

Hvem skal vi henvende os til ? KBH kommune? Kræves der andre tilladelelser udover dette? Fødevarestyrelsen?

Kræves der noget uddannelsesmæssigt fra os? Såsom kursus osv??

Help Us.. Vi vil igang hurtigst muligt,.. :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Jacobsen:

Kræves der noget uddannelsesmæssigt fra os? Såsom kursus osv??

I skal have gennemført et hygiejnekursus, når I tilbereder mad (og det gør I, når I laver smoothies). Der stilles også krav indretning af lokaler osv., så der er ingen vej uden om fødevarestyrelsen. I må ikke tilberede smoothies og andre fødevarer til videresalg i et almindeligt køkken - der skal være styr på leverandører, hvor kommer hvilke råvarer fra osv.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)