Hej Michael Husk at medarbejdere desværre har en tendens til at blive syge, gravide, skulle holde ferie, skal til tandlæge, læge, begravelse og alt muligt andet man selv ikke har meget tid til som nystartet selvstændig. Så hvis der ikke er nogen der kan springe til og afløse ved sygdom, så bliver det nogle meget dyre sygedage (butikken lukket, ingen indtægt, sure kunder der går forgæves, men stadigvæk alle udgifter og løn) Hvis du breder dit koncept for meget ud over andet end din kerneydelse - Hvordan vil du så skille dig ud fra mængden af tilsvarende butikker? |
Hej igen.
Vedr. stadepladser: http://www.kk.dk/Erhverv/TilladelserOgBevillinger/VejeOgPladser/stadeplads.aspx
Vedr. godkendelse kontakter du den lokale fødevareregion der hvor du/jeres firma hører hjemme. Kravene er noget nemmere at leve op til, end ved et fast forretningsted, hvilket også er grunden til at jeg anbefaler at starte op på denne måde.
Hvilken type salgsvogn, skal i vente med at beslutte indtil i har fået besked fra Københavns kommune. Kommunen vil jo gerne være meget grøn, så hvis i finder en vinkel på jeres salg som i kan "sælge" til kommunen, - så var der måske en bedre mulighed. For konkurrencen om pladserne i og omkring Strøget er naturligvis hård.
/Michael