Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprog på anker tekst mellem to domæner med forskelligt sprog

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg splitter for tiden dykkerteori.dk op i 2 domæner; et .dk for den danske version og et .com for den engelske version.

Jeg har tænkt mig at lave et link i bunden af hver enkel side til den tilsvarende side på det andet domæne. Set ud fra brugernes synspunkt ville den optimale anker tekst til linkene være noget i stil med "Denne side på dansk? klik her" på det engelske domæne og "This page in english? click here" på det danske domæne. (Ret mig gerne hvis jeg tager fejl om brugervenligheden i denne opbygning.)

Nu er jeg selvfølgelig også ude på at holde mig på rigtig god fod med google og de andre som i princippet vel belønner brugervenlige sider. Men hvad siger søgemaskinerne til at der på alle siderne på det danske domæne optræder en engelsk sætning og vice versa på det engelske domæne?

Nogen der har et bud?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er for brugernes skyld, at du vil have linket, hvad er så sandsynligheden for, at en engelsktalende besøgende nogensinde ender på din danske side og vice versa?

Jeg ville droppe at linke frem og tilbage på alle sider, og i stedet nøjes med at gøre opmærksom på under "om os" eller noget i den stil, at du også har en engelsk hhv. dansk version af siden.

Men hvis du holder fast i ideen, skulle det ikke være et problem i forhold til søgemaskinerne, at du har en enkelt sætning på et andet sprog.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Mange tak for dit input!

I niche brancher er det ikke usandsynligt at brugeren benytter et engelsk fagudtryk og derfor eventuelt vil lande på den engelske side. Omvendt kan jeg godt se at det nok er usandsynligt at engelske talende brugere skulle søge på et dansk fagudtryk ...

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)