Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringskoncept

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

længere nede i denne kategori er der lagt et foreslag om en AMINO-bank. Jeg har haft samme tanke, og kombineret den med de åh-så populære micro-lån til udviklingslande - men vil dog lave det som investeringer istedet.

Baggrunden for min idé er en lyst til at investere en mindre sum - som studerende har jeg ikke den store kapital, men en interesse og et håb om at få erfaringer. Jeg syntes dog ikke det er "givende" nok, i flere henseender, at analysere aktie- og råvaremarkeder for en investering på få tusinde kroner. Jeg mener det vil være langt mere spændende og givende at investere i spændende, progressive og nyskabende iværksættere - her er der samtidig et potentiale for et større afkast.

Jeg har to idéer til hvordan det ville blive struktureret, men jeg mener dog der er et par "hager" som jeg håber I vil vende og dreje :)

- selvom mange bække små gør en stor å, er det vel begrænset HVOR stor en å en investering på f.eks. 3000 pr. pers. kan blive. Hvor stor en investering har nystartede småvirksomheder brug for? (Jeg ved godt der formentlig er stor forskel, men hvor går grænsen for hvad man kan/vil "selvfinansiere" ved at spare et par månedslønninger op og hvor man er villig til at sælge en del af sin idé/hjertebarn?)

- Ville det være interessant for jer, og ser i generelt et marked for mindre investeringer? Enten for studerende, eller som en "hobby-investering" for lavere indkomster? Jeg ser væsentlige fordele i de meget svingende aktiemarkeder i øjeblikket, og især hvis man sørger for en stor grad af involvering, f.eks. ved månedlige nyhedsbreve.

Glæder mig til gode og konstruktive kommentarer.

Mvh

Martin

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen lyder bestemt god, men det afhænger jo af hvor mange potentielle kunder og investorer der er.

På mikrolåns sider som myc4 opnår man rimeligt høje renter og dermed er det interesant at investere, renterne i DK vil jo være noget lavere...

 

ligeledes må der være en ret stor administrativ byrde ved at drive den slags bank, mange kontakter mm.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Selv ser jeg den største udfordring i antallet af investorer. Som jeg forstår fra div. medier, magasiner og forums er det for øjeblikket svært at få lån, kassekredit og anden finansiering, så med en god og ivrig indsats tror jeg ikke kunder er så stort et problem.

Der vil naturligvis være mange kontakter og meget papirarbejde, men jeg vil ikke drive en bank - for det første fordi det ikke er min interesse og mit ønske, og for det andet fordi det ikke er lovligt muligt med de egenkapital krav der er til dette. Idéen er netop investeringer, hvilket i min optik også vil mindske en del af både den administrative og lovmæssige byrde.

Jeg hører meget gerne fra andre med erfaring i investeringer og/eller anden finansiering.

Mvh

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)