Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekredit til nyopstartede virksomhed!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber nogen kan hjælpe os!!!

vi har startede en ny virksomhed op, med at sælge tøj på markedere, og har fået nogen gode kontakter i kina,tyskland og spanien. Men vores problem er at vi er nyopstartede, og der er ikke nogen banker der vil give os en kassekredit på 50.000. Vi har eget hus og bil, og begge 2 fast arbejde ved siden af. Så ville høre jer her inde, om i kendte nogen banker, der var mere villige end andre, til at give en kassekredit til at begynde på.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget friværdi er der i huset?

Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke meget vi har lige købt det for 5 mdr. siden. men det mærkelige er, at vi har fået lov til at bygge ud for ca. 300.000 men, kan ikke få en kassekredit til firma på 50.000. Men så stiger friværdien self. også i huset og de har deres penge inde der. Alstå ved tilbygning.

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden sikkerhedsstillelse vil I få meget svært ved at låne penge nogen steder i dag. Både i et pengeinstitut og af en privat, der lige sidder og har 50.000 :-)

Så opgaven er jo at finde noget, man kan tilbyde som pant (sikkerhed), indtil lånet er betalt tilbage. Friværdi, vædipapirer, fladskærmen... Noget, der er (mindst) 50.000 værd. Sådan er det i alle banker - og også alle andre steder. Medmindre man er villig til at betale ågerrenter - og det er en meget risikabel affære!!! Eneste anden mulighed er vel, at finde nogen i ongangskredsen, der tror på projektet og tør låne jer pengene. Men det koster tit et venskab. Også en meget dyr pris at betale...

mvh

Birte

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Hvad har I vist til banken? En forretningsplan? Eller ingenting? :)..  Hvis ikke I har lavet en realistisk forretningsplan, så ville det være lige meget om I kom nu, herunder finanskrisen, eller for to-tre år siden - de ville ikke låne jer nogen penge :)

Men ja, jeg kan kun give de andre indlæg ret... bankerne dækker deres *** ind i øjeblikket, og er fuldstændig vanvittige.
Så ja, pant i et eller andet af værdi, er den eneste løsning, som jeg synes er god (vennelån.. nej..), og som bankerne vil se positivt på.

Med venlig hilsen
Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må åbenbart være meget forskelligt fra bank til bank og idé til idé.

Jeg har for ikke særlig længe siden fået en kassekredit på samme størrelse. Jeg bag faktisk om mindre, men min rådgiver vil give mig mere.

Jeg er ogsåp ny startet og jeg ejer intet. Jeg bor til leje og er studerende.

Det der gjorde udfaldet, var at jeg har styr i mine private økonomi.


Mvh

Kim Kristensen

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også for ca. ½ måneds tid siden fået mig en kassekredit hos banken. efter for 1½ månedstid siden at være kommet igennem til en der ville se det store papir helvede, ringede jeg og brokkede mig over deres behandling - noget så grusomt. Når PBS tror på det nok til ikke at skulle have sikkerhedsstillelse for 50000 kr. , hvordan kunne det så være banken ikke gjorde? og den store med jeg har været kunde i banken så og så lang tid kom også frem. Nå, men det endte med en sød bankrådgiver kiggede privat økonomien igennem og han mente ingen hindring der var for en kassekredit., så den fik jeg også uden provision pga. dårlig behandling tidligere.

Men jeg er studerende, på SU, bor til leje, men har skudt hele opstartskapitalen i virksomheden uden lån. Det kan være det er det der gør udslaget til sidst. Plus en solid opsparing - men ingensteder i papirerne står der med småt at de har pant i noget som helst.

 

Det var hos danske bank.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville da først prøve i din egen bank som du bruger privat

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha årsregnskab i en NYSTARTET virksomhed...

Den var god :D

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)