Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjaelp Netbutik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

Jeg har brug for gode raad fra ivaerksaettere. Jeg vil gerne aabne en netbutik i Italien hvor jeg vil starte med at saelge boernetoej, hvorefter i fremtiden, at saelge italienske vin, toej og hvad jeg eller tror vil saelge i dk. MEN jeg er SAA nybegynder som man kan vaere, jeg taenkte at jeg kunne forklare lidt om min plan, hvem ved maaske sidder du med et godt raad til mig.

Italien er som alle ved, et land som gaar meget op i maerketoej. Men ikke alle har raad til det :) surprise) alligvel ser man moedre gaa rundt med boern i super moderne toej hvor de selv ligner .... ja ikke saa paene.  Min soen paa 16 maaneder gaar kun i toej koebt i dk,  jeg har koebt det meste i bilka, foetex og andre billigere butikker. Mange italienere siger til mig at det er smart, at koebe dansk toej, som ingen kender, saa kan ingen vide hvad man har betalt for det.

Min ide er saa at forsoege at faa kontakt til disse leverandoerer som saelger M&M,dille,littleone.... Jeg har skrevet til de store sild (foetex,bilka, dansk supermarked) men indtil nu har jeg ikke hoert tilbage :(

Jeg har ogsaa taenkt paa at saelge dyrere maerketoej, men jeg tror ikke at jeg kan saelge et maerke som er alt for dyrt, naar folk ikke kender det. Det er ogsaa noget jeg maaske vil tage op senere. 

Er der nogen som har et godt raad til mig, evt hvordan man kan etablere kontakt til de rigtige mennesker.

VH Anne-Sofie

Fra Bangkok
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er meget god - især med at importer fra DK... (husk dog at undersøge regler)

 

Jeg har tidligere hjulpet en veninde igang med en tøjbutik. Det vi gjorde var at søge på nettet indtil en tøjbutik gik konkurs, skiftede fokus eller andet der gjorde at et kæmpe parti tøj var tilsalg billigt. Det giver grundlag for en billig og nem opstart ( for hendes vedkommende )

 

Det er en billig måde at komme igang på - og så kan du også skrive til f.eks bilka og føtex du allerede HAR en veletableret virksomhed og gerne vil forhandle deres produkter... om bilka tager forhandler aftaler må jeg være svar skyldigt :)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne-Sofie

Jeg syntes at det lyder som en god ide at købe et restlager op og starte der. Alternativt kunne du jo kontakte nogle af alle de danske børnetøjsforretninger og tilbyde dem at købe deres rester løbende. Dermed brænder du ikke inde med hele kollektioner og du kan føle dig lidt frem med mærkerne og hvad der sælger inden du selv køber ind.

Samtidig kunne du også tage kontakt til nogle af de rigtig store spillere i Frankrig og Holland. Deres tøj er ikke så dyrt og måske kender Italienerne disse mærker i forvejen, så du ved at du har noget som sælger. Jeg har selv et fransk mærke, som jeg ved sælger rigtig godt i de sydeuropæiske lande, men som ikke er så kendt i Danmark.

Jeg tror at du får svært ved at få Bilka osv. i tale. Jeg har på fornemmelsen at de holder deres egne mærker indenfor egne rækker, men der findes nu også gode danske mærkevarer, som ikke er så dyre endda, men igen hvad er dyrt ? Er 150 kr for en bluse dyrt ?

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med dine planer og hvis du snuser rundt her på Amino, så er jeg sikker på at du vil kunne finde svar på mange af dine spørgsmål og ellers er der altid en klar til at hjælpe, så bare spørg løs :o)

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbrit

Mange tak for dit svar :)

Ja jeg tror ogsaa at jeg vil starte med "rester", netop som du selv skriver, saa jeg ikke braender inde med en hel kollektion.

Med hensyn til spoergsmaalet om en bluse til 150kr er dyr, saa kan man sige, at hvis det er en stoerrelse 1-2 aar(eller aeldre) saa er 150kr jo ikke saa galt. men de fleste kendte maerker koster vel ogsaa mere omkring de 300kr for en bluse...

Kender du nogle danske maerker som ikke er saa dyre?

Endnu engang tak fordi du gav dig tid til at skrive til mig

VH Anne-Sofie

Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Mange tak for dit svar.

Ved du noget om hvilke regler der er (eller kan vaere) for at importere fra DK?

VH Anne-Sofie

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rester kan du finde mange steder og jeg kunne da måske godt bruge en aftager mere, så du kan evt. sende mig en besked på christobel(snabel a)christobel.dk, så kan vi snakke videre om det :o)

Ellers vil jeg sige at mærker som Pippi, Fixoni, BombiBitt, Name It, Me too, Italy Kids m.fl. ikke er så dyre. Jeg har f.eks. selv BombiBitt og her koster en langærmet bluse til baby ca. 100 kr og fra 2 år ca. 150,-

Hvis du er momsregistreret kan du også tage en tur i Bella centeret til Modemesse (CIFF). Her er rigtig mange mærker repræsenteret og jeg er sikker på at hvis du kommer med en god forretningsplan og strategi, så kan du sagtens finde leverandører, for de vil da helt sikkert gerne ind på det Italienske marked.

En helt anden ting, som jeg kom til at tænke på. Er Italienere overhovedet klar til internet handel ? Jeg mener at have læst et sted at de ikke er nær så langt fremme som vi m.h.t. at handle på nettet. Bruger de f.eks. kreditkort ? Hvis de ikke er så godt med, så skal du nok overveje at starte i det små, men ellers har du jo chancen for at være en af de første som kan "banke" noget op, men det kan selvfølgelig tage lidt længere tid. Jeg bor selv ret tæt på den tyske grænse og har mange tyske kunder i min fysiske butik, men de er meget langt bagefter m.h.t. kreditkort og når de handler på nettet er det ofte med bankoverførsler eller specielle tyske postordre kontoer. -Og derfor nævner jeg det lige for dig, for det skal der jo være styr på, så du ved hvordan dine kunder kan/vil betale :o) Og ellers skal du måske overveje muligheden i at have en fysisk forretning som en start.

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)