Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal starte et ApS i danmark med et holding selskab i UK

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten og hans partnere HAR de 125.000 til at starte et aps. tilsammen. Udfordringen er at Morten gerne vil have sin andel ejet af et holdingselskab, hvorfor han har kik på Ltd.

 

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jep de 125.000 til hovedet firmaet ligger på bordet. Så det er mig personligt som skal lave et holding firma hvor på jeg havde kik på Ltd men har nu set at jeg ligeså godt kan lave et SMBA.

Den fordel der så er mellem et Ltd og et SMBA er skatte fordelen på de 4%. Jeg regner med en inkomst til mit Holding vil ligge på omkring 150.000kr årligt

 

Morten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyrpel:
Den fordel der så er mellem et Ltd og et SMBA er skatte fordelen på de 4%. Jeg regner med en inkomst til mit Holding vil ligge på omkring 150.000kr årligt

Efter din egen løn? Hvis ikke skal den jo fragå i de 150.000

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det overskud jeg får ud plus min egen løn som jeg får for de timer jeg arbejder i hoved selskabet

De timer jeg arbejder i hoved selskabet kan jeg vel trække over i mit holding skattefrit og så betale selskabs skat i mit holding SMBA?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har egentlig givet dig disse fantastiske råd. Det er jo hovedrystende læsning:

  • Hvor er fidusen i at få en lavere selskabsskat i et holdingselskab, jf. at driften, og dermed beskatningen, er i datterselskabet.
  • Uanset om et selskab er et dansk eller udenlandsk selskab bliver selskabet beskattet i DK fordi ledelsens sæde er her.   Dvs. du skal ud i noget Nominee Director m.v. for at undgå dette hvorved du faktisk skal lave fremmede udlændinge have ledelsen i dit selskab.
  • Du skal udover udgifter til aflæggelse af dansk regnskab påregne udgifter til udarbejdelse af regnskab i UK + oversættelse af dette. 

Hvorfor ikke bare stifte et fælles holdingselskab sammen med nogle af de øvrige anpartshavere. Når der så er tilstrækkelige værdier i driftsselskabet kan holdingselskabet tænkes splittet (spaltet) så I får et holdingselskab hver.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)