Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tegneserie på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have noget feedback på en idé om at have en tegneserie på en hjemmeside.


Jeg har et program på bedding, der "giver en bedre browseroplevelse" (for nu ikke at komme med den præcise funktion). Programmet er beregnet til:
- Alle typer internetbrugere
- Alle aldre
- Windows brugere med Internet Explorer eller Firefox
- Brugere der kan tænke lidt abstrakt


Det kommer fra starten på engelsk og nok tysk, fransk og spansk samt muligvis nogle nordiske sprog. Prisen er omkring 20 USD.


Programmet får sin egen hjemmeside, og det er jo i sig selv ikke ophidsende med en hjemmeside med beskrivelse af et program. For at gøre siden lidt mere interessant eller muligvis ligefrem en som man kunne finde på at vise andre, har jeg leget med tanken om at have en tegneserie på hjemmesiden, der kunne handle om programmets slogan (uden at handle om programmet). Hvis vi fx tænker os, at jeg har et slogan, der hedder "Samtale fremmer forståelsen" (jeg ved det er brugt) kunne tegneserien handle om samtale under forskellige forhold. Der skulle være de samme figurer, der evt. kunne fungere som hjemmesidens maskotter.


Mine betænkeligheder med hensyn til negativ respons er:
- Useriøst pjat
- For store kulturforskelle
- Umuligt at ramme den brede aldersgruppe.


Jeg har tænkt på en tegner, men er altså i tvivl om ideen gør mere skade end gavn.


 

 

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes det lyder som en meget innovativ tanke, men som du selv siger, så tror jeg også nemt det kan gå hen og virke useriøst. Men det kommer igen an på hvorledes "tegningerne" er udarbejdede og hvorledes disse bliver fremstillet.

 

Har du set andre steder på nettet hvor de benytter sig af noget lignende?

 

Hvis du har en reference dertil, vil det måske blive nemmere at vurdere, hvorledes en sådan idé ville passe til netop dit projekt.

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 11:18:57 AM Forfatter: J. Holm
Har du set andre steder på nettet hvor de benytter sig af noget lignende?



Nej, det har jeg ikke set.

 

 

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg abonnerer ikke længere på bladet, men i Dr.Dobb''s Journal var der (og er givet stadig) en hel stime af softwareproducenter som brugte tegneserier i deres annoncer - f.eks. små pendanter til Superman som kunne finde denne eller hin fejl i programkode og den slags. Problemet som jeg husker dem, er at de var flot tegnede men dog med en snert af køkkenbord over sig - let fortegnede perspektiver og fejlproportionerede lemmer. Små fejl som dog afslørede tegningerne som værende lavet af amatørtegnere (okay, jeg har tegnet lidt forkert her, men jeg skal lave det hele om hvis det skal gøres bedre, og det orker jeg ikke-syndromet). Dé tegninger trak i mine øjne produkterne lidt med sig nedad, på den måde at forstå, at hvis det var hvad de kunne diske op med, så var de nok ikke så professionelle trods alt. Så pointen er, at hvis man med en tegneserie skal ramme også dem der elsker tegneserier, så skal de være lavet professionelt. Er de det, synes jeg til gengæld det er en formidabel idé.

 

Om dette så er en god idé, ved jeg ikke, men man kan f.eks. også med faste mellemrum lade en ny tegner give sit personlige bud på en fortolkning af sloganet. For blot ét lille udpluk af danske illustratorer, se http://www.tegnebordet.dk/.

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 12:39:12 PM Forfatter: Thomas Nielsen
Så pointen er, at hvis man med en tegneserie skal ramme også dem der elsker tegneserier, så skal de være lavet professionelt. Er de det, synes jeg til gengæld det er en formidabel idé.

 


Om dette så er en god idé, ved jeg ikke, men man kan f.eks. også med faste mellemrum lade en ny tegner give sit personlige bud på en fortolkning af sloganet. For blot ét lille udpluk af danske illustratorer, se http://www.tegnebordet.dk/.


Hej Thomas

 

Tak for dit svar og din idé. Jeg giver dig helt ret i kvalitetskravet, og synes din idé med gæstetegnere er spændende. Også tak for dit link, som jeg ikke kendte.

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sådan er der jo ikke noget i vejen med at bruge illustrationer til at kommunikere dit budskab og programs egenskaber.. Dog kan det ikke stå alene og bør kun være sublerende efter min mening. Der bør tænkes i et logo og hjemmeside der kan stå alene uden.. Men jeg syntes det kunne være spændende hvis tegneserien kunne være animeret i en eller anden form og med lyd. Der er jo mange muligheder med sådan et medie som web, så derfor kan man lige så godt udnytte det.. 

Sig endelig til hvis du skal bruge en illustrator, så tror jeg godt at jeg kender en..

 

Mange hilsner:/Thomas

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 1:55:45 PM Forfatter: TNT Factory
Som sådan er der jo ikke noget i vejen med at bruge illustrationer til at kommunikere dit budskab og programs egenskaber.. Dog kan det ikke stå alene og bør kun være sublerende efter min mening. Der bør tænkes i et logo og hjemmeside der kan stå alene uden.. Men jeg syntes det kunne være spændende hvis tegneserien kunne være animeret i en eller anden form og med lyd. Der er jo mange muligheder med sådan et medie som web, så derfor kan man lige så godt udnytte det..

Sig endelig til hvis du skal bruge en illustrator, så tror jeg godt at jeg kender en..


Mange hilsner:/Thomas


Hej Thomas

 

Tak for dit svar. Jeg tror du har ret i, at en tegneserie i givet fald skal være ekstra (og synes min designers logo er ved at være ok)..

 

Jeg kan godt se mulighederne med animation og lyd, men tror jeg må gemme ideen, for hvis det bliver en stor succes fra starten kan jeg forudse nogle performanceproblemer, hvis der skal alt for mange MB til hver bruger. Men ideen er bestemt noteret til senere brug (nu mangler jeg så lige nogle svar om, at mine betænkeligheder er alt for små i forhold til hvad de burde være).

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Om dine betænkligheder er for små i forhold til de burde være. Det er svært at sige, men jeg kan jo referere lidt til mig selv. Jeg kan jo ikke benægte at mit logo og profil har en smag af tegneserie og ikke mindst er lidt kontroversielt i forhold til at jeg har en bombe i mit logo.. Har ikke oplevet nogen endnu der direkte har sagt til mig at jeg virker for useriøs. Men jeg hører jo heller ikke fra dem der suser videre. Så det er klart at man skal overveje tingene meget inden man vælger at være lidt alternativ i sin markedsføring.. Men da jeg har forståelse for at dit produkt henvender sig til en bred målgruppe er det tegnede og lidt naive en meget god måde at kommunikere på. Bare se hvor stor en succes Polle fra Snave fik.. Men der er selvfølgelig også eksempler på det modsatte.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du vil brede dit budskab til folket.. Vil du evt. bruge bannerannnoncer, print kampagner osv... Og i hvilken omfang vil du bruge det tegnede univers..?? Budskaberne er selvfølgelig også vigtige og ordlyden af disse. Kort sagt så er det svært at sige om det ene eller det andet er det rigtige før du har din kommunikation på plads..

 

Og nu er jeg selvfølgelig blevet hamrende nysgerrig efter at se hvad det er for et fantatisk produkt du har på vej.. Så jeg glæder mig til at du kommer på banen..

 

Held og lykke/

Thomas

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/26/2006 2:52:05 PM Forfatter: TNT Factory


Og nu er jeg selvfølgelig blevet hamrende nysgerrig efter at se hvad det er for et fantatisk produkt du har på vej.. Så jeg glæder mig til at du kommer på banen..


Held og lykke/

Thomas


Tak. Hvis jeg bare kan bygge sådan en nysgerrighed op, så vil det være godt.

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)