Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække moms fra.. Jeg er forvirret!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso har skrevet det ganske godt i ovenstående svar.

En anden gang så søg efter "momsvejledning" på SKATs hjemmeside - så havner du på biblen for momsfolket.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Colorized:

Det som jeg stadig er uklar omkring er om jeg kan trække momse fra noget jeg køber af en privatperson.. Hvis han altså skriver en regning til mit firma.. han er jo ikke registreret.. men der er jo moms på alting?

Blot for at kommentere det med, at der er moms på alting ... hvis en privatperson køber et kamera i en butik, og får bonen med som kvittering og garanti, ja, så er der moms på hans køb. Men videresælger han kameraet til dig, sælger han kameratet uden moms, uanset om du køber det for det samme han har givet incl. moms, og du er ikke berettiget til at trække momsen fra. Hvis han udsteder en faktura til dig, vil denne være uden moms, uanset hvad prisen er. Så nej, der er ikke moms på alting - der er aldrig moms på salg fra privatpersoner.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber det er i orden jeg lige smider et underspørgsmål ind:-). Hvad hvis Colorized havde fundet kameraet hos en udenlandsk forhandler, f.eks i UK? Hvordan forholder man sig til det mht moms?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et EU land betaler han ikke moms når han kan dokumentere at være momsregistreret i DK. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)