Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Italien

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået kontakt til en potentiel leverandør af dyre mærkevarer i
Italien. Vi er stadig kun igang med de indledende samtaler, men et par
spørgsmål melder sig:

Hvordan håndteres betaling - jeg skal have sikkerhed for levering og sælger skal have sikkerhed for penge.

Nogen som har erfaring med fragt fra Italien. Vi snakker i størrelse af alm. europaller. Hvem, hvor og ca hvor meget?

Når handlen foregår inden for EU, så skal jeg vel bare
import-registreres hos SKAT eller hvor mange andre administrative
omkostninger/irritationer skal jeg tage med i mine beregninger?


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicolai

Når vi snakker betaling indenfor EU og det vel at mærke er en velrenommeret virksomhed du handler med, så ville jeg ikke have nogen skrupler med at betale det fulde beløb med det samme. Medmindre der er tale om fx en længere leveringstid, så kunne der blive tale om at betale en procentdel forud, og så betale resten når de er klar til at blive sendt til dig. Men jeg ser ingen problemer i at betale det fulde beløb til et firma indenfor EU.



Fragten kan klares affx GLS eller DHL, husk dog at vælge DHL's GOODS produkt og ikke Airfreight det har jeg betalt 13.000 kr. for. for at få sendt en 20 kilo pakke fra aalborg til KBH, de fløj den fra aalborg til KBH, selvfølgeligt ikke bare den alene, men det at de fløj den, gjorde at det blev sindsygt dyrt. Samme pris som at sende den til Australien! Det var dog ikke mig der havde lavet fejlen, de tog det bare som en selvfølge! Der er ingen standard priser, så du er nødt til at ringe til en af dem.

Når handlen er indenfor EU, så behøver du ikke at blive import registreret, der er fri bevægelse af varer indenfor EU.



Der er ingen ekstra omkostninger eller irritationer ved at handle med Italien eller Tyskland, selvom det er længere væk, og fragten måske er en lille smule højere, er der ingen problemer.



Hvis du ikke stoler 100% på firmaet du handler med, så tag da ned og snak med dem, en flybillet kan vel fåes for omkring 2000 kr tur/retur. Så vil du også have det meget bedre med at handle med dem, og så er du ovre dine bekymringer.



Mvh



Kim Sand Sørensen



 



 



Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Medsyn til transport, så kører der altså x antal lastbiler hverdag mellem de to lande. Ring til nogle / store speditionsfirmaer og hører om prisen. Det er de de lever af.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)