Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

a kasse problem

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer.

jeg har et i/s med en kammerat der ikke rigtig giver overskud endnu, og derfor har vi meldt os ind i dana a- kasse, for at have vores indkomst dækket hvis vi skulle blive fyret fra vores alm lønmodtagerjob, selvom vi var selvstændige. Da vi fortalte det til vores revisor sagde han at det var usansynligt at vi kunne få dagpenge hvis vi blev fyret pga vi var selvstændige, også selvom det var i en akasse for selvstændige.

Nu var grunden til at vi skiftede lige netop at manden fra dana sagde at vi var fuldt dækkede selvom vi var selvstændige, det var ihvertfald ifølge ham (ordret citeret) ikke noget problem.

Nu har vores revisor så haft en snak med ham, og fortalte os bagefter at vi ikke var dækkede, og at det bare var salgssnak, og at hvis vi endelig fik lidt dagpenge, så var det nok meget lidt pga modregnede timer i vores selvstændige virksomhed.

Jeg syntes det er noget forbandet svineri at lege med folks økonomiske livline på den måde!!!!NoAngry

Har i kendskab til nogle a kasser der kan hjælpe os, og hvor man kan stole på de også dækker når de siger det?!??

 

 

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det jer der burde have læst betingelserne på Danas hjemmeside og ikke lade jer lokke af smart salgsgas..

Selvfølgelig kan man ikke få i pose og sæk og der er skrevne love og regler der skal overholdes for overhovedet at komme i betragtning til A Kasse kroner ved ledighed.

Intet nyt i det!!

mvh

 

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

vi opfylder også betingelserne, vi kan være fuldt ud til rådighed for arbejdsmarkedet hvis vi bliver fyret, og det var det der talte sagde han.

Men derfor alligevel at smyge sig udenom og lyve op i fjæset på folk er ikke rigtigt.

Hvis jeg som forhandler skal sælge en gammel skoda, kan jeg jo ikke sælge den for en million fordi jeg har bildt køberen ind det er en ferrari.........

og hvem kan tolke reglerne, det ser mere ud som de kan tolkes på den måde der lige passer dem bedst... hvor belejligt...Angry

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej og atter nej, så naive kan i da ikke være..

For at kunne få A Kasse kroner skal i opfylde beingelser, akkurat som alle andre lønmodtagere og det uanset om i får løn eller er ejer...

se hvad der står på Danas hjemmeside herunder

Selvstændig

Dagpengeret

Grundbetingelserne for at få ret til dagpenge er:

  • at du har været medlem af a-kassen i de sidste 12 måneder forud for ledigheden
  • at du i medlemsperioden har arbejdet mindst 52 uger på fuld tid, d.v.s. over 30 timer om ugen. De 52 ugers arbejde skal ligge inden for de sidste tre år forud for ledigheden 
  • at der kan beregnes en sats til dig ud fra din virksomheds overskud, eller du har ret til mindstesatsen
  • at du er ophørt fuldt ud med din virksomhed
  • at du står til rådighed for arbejdsmarkedet for fuldtidsarbejde, og at du er tilmeldt jobcenteret som ledig og arbejdssøgende. Tilmeld dig derfor  www.jobnet.dk hurtigst muligt efter virksomhedsophøret.

Du skal være opmærksom på, at du ikke kan få dagpenge for de første tre ugers ledighed, medmindre ophøret skyldes konkurs, tvangsauktion eller betalingsstandsning, hvor karenstiden "kun" er på en uge.

mvh

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er før debatteret kraftigt her på Amino, og konklusionen har altid været den samme. Man kan ikke få en rød reje af A-kassen før ens virksomhed er 100% afviklet, eller man har solgt/givet afkald på anparter og andre værdier. Du skal altså på ingen måde være involveret i en kørende virksomhed hvis du skal have penge af A-kassen.

Og det er lige præcis årsagen til at jeg ikke er medlem af en A-kasse. Jeg vil hellere tage den risiko, at jeg kommer til at gå en periode uden indtægt, end være tvunget til at opgive min anpart og værdier i selskabet jeg er medejer af - blot for at få lidt penge fra A-kassen.

mvh Carsten 

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man godt hos HK's A-kasse i op til 72 uger hvis man køre sin virksomhed som bibeskæftigelse og ikke kommer over 20 timer i ugen. Så trækker man blot de timer fra man har brugt i sin virksomhed og får det mindre af a-kassen.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Landerandersen:

Det kan man godt hos HK's A-kasse i op til 72 uger hvis man køre sin virksomhed som bibeskæftigelse og ikke kommer over 20 timer i ugen. Så trækker man blot de timer fra man har brugt i sin virksomhed og får det mindre af a-kassen.


Lige en lille tilføjelse: Det afhænger ikke af a-kassen, for det er akkurat den samme lovgivning, som alle a-kasser er sat til at administrere.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:

Hej

Nu er det jer der burde have læst betingelserne på Danas hjemmeside og ikke lade jer lokke af smart salgsgas..

Selvfølgelig kan man ikke få i pose og sæk og der er skrevne love og regler der skal overholdes for overhovedet at komme i betragtning til A Kasse kroner ved ledighed.

Intet nyt i det!!

mvh

Det kan der være noget om men det ændrer jo ikke ved at salgskonsulenten iflg. dem har sagt noget andet og det kan kun betegnes som noget svineri som det også bliver sagt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg desværre den dårlige vane, at når nogen kommer med en gang salgsgas, beder jeg dem sende mig en mail på det de siger..

De seriøse sender straks deres tilbud og de mindre seriøse hører du aldrig mere fra..

Men det er ingen undskyldning, at du ikke undersøger tingene selv og du har da også fået papirer tilsendt du kunne læse, så uanset hvad sælgeren lokker med, er det dit eget ansvar at sætte dig ind i reglerne for at modtage offentlig ydelse..

mvh

 

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo nogle ting der modsiger sig selv da man lige netop melder sig ind i en a kasse for selvstændige  for at være dækket. Hvis alle kunne tæske sig igennem deres betingelser som også tit modsiger sig selv, og forstå dem, var der jo ikke brug for deres sælgere, folk der kommer fra en lavere klasse som mig selv, har sku ikke råd til at hyre folk der kan finde ud af dette for en.... som jeg sagde før, hvor belejligt.. (for dem)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)