Hej Steensbeck
Jeg deler mit svar i to dele:
Mht. til farvevalg og overordnede "look" synes jeg du er godt med, og der er mange andre steder det er vigtigere at tage fat. Fra et brugersynspunkt mener jeg det fungerer OK med rammen i body-feltet hvor produkterne ligger. Med så mange produkter kan det næppe undgås at man skal scrolle på den ene eller anden måde alligevel.
Derimod mener jeg at den lange Produktmenuen (25 hovedmenupunkter) og det at man ofte skal scrolle i den er problematisk. Det er simpelthen bare irriterende at skulle scrolle i en menu. En tommelfingerregel siger at 7 menupunkter er optimalt og max er 10. Overvej fx. en hovedmenu i venstre side med max. 10 punkter og en undermenu i 1-2 niveauer der ligger vandret hen over produktlisterne altså lige under der hvor der står Steensbeck-Online. Således vil næsten alle menuer være tilgængelige hele tiden.
For mig virker det forvirrende at fx. topnøglesæt findes i to undermenuer efter
producent, og igen giver det mig mere navigering for at finde den vare jeg leder efter. Det at kunden nemt og hurtigt kan finde den vare de leder efter er alfa og omega for at få dem "konverteret". Med det store sortiment du har er dette naturligvis en udfordring. Jeg ville kigge gentagne gange på hvorledes fx. kelkoo.dk har løst denne problematik, hvilket jeg synes de har klaret fint.
Du skriver iøvrigt ikke hvor stor din
konverteringsrate er, eller hvorledes du bestemmer den, men vær opmærksom på der vil være en naturlig grænse du ikke kan komme over. Uden at vide hvad den konkret er, er det svært at sige hvor meget du burde kunne øge konverteringsraten.
*Tiltrækning af flere og mere målrettede besøgende*
Flor arbejde du har gjort med at få dit
link registreret i forskellige linkregistre på danske
hjemmesider. Ved du om de fleste (eller mange) besøgende kommer herfra? Steensbeck-online er et find
brand, og i og med "steensbeck.dk" er taget ville jeg holde fast i domænet.
Som en anden nævnte er brugen af frames stærkt problematisk for søgemaskiner, men dette ser ud til at være løst nogenlunde på jeres
hjemmeside, idet en
google søgning på "site:www.steensbeck-online.dk havetraktor" giver følgende som første hit:
Havetraktor Yardman TF 4130 13 Hk. B&S motor Transmatic gear Årg. 1998 Pæn og velkørende maskine. Afhentningspris inkl. moms : 6500 Dkk. ...
www.steensbeck-online.dk/ - 150k - Cached - Lignende sider
Men siderne er ikke så godt optimeret til søgemaskiner, og en almindelig søgning på "havetraktor" lister din hjemmeside som ca. nr. 130!!! Dette er helt katastrofalt i forhold til den høje relevans denne side har for kunden. Overvej at oprette sponserede
links for fx. havetraktorer og andre dyrere varer som har en fornuftig
avance i forhold til klik-prisen (ca. 40 øre).
Et stort problem for din shop er at formentligt meget få der søger på specifikke varer (som "havetraktor") på søgemaskinerne, finder dit link. Disse søgere