Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lobbyist søges?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg går med en plan i mit lille hoved til et nyt pc-spil. Og ja, det er der nok mange der gør. Mit er dog i en ny genre. Målgruppen er måske i starten nok lidt begrænset, måske det heller ikke direkte er et spil men måske mere over i en simulator. Jeg ser dog stor værdi i at få det spil på markedet set med andres øjne.

Kan man søge nogle super gode internationale lobbyister til at overbevise de foreninger/unioiner om at de skal poste finanser i udvikling af det spil?

Altså jeg har en ide, ingen finanser og ingen evner til at programmere eller designe spillet. Og finanserne vil nok ikke kunne tjene sig selv hjem direkte, så derfor skal de unioner på banen og bruge det som "goodwill" at have spillet på markedet. Men hvem kan lave det lobbyarbejde der er i at overbevise dem om at det vil være en god ide set fra deres synspunkt? Gætter på selve det at finde et firma der vil programmere og designe spillet, ud efter mine grundlæggende tanker ikke er så svært at finde, hvis pengene er garanteret uanset salget.

Bliver nok nød til lige at beskrive tankerne lidt mere direkte. Tvivler på nogle render med ideen alligevel, da det er lidt krævende økonomisk.

Der findes et hav af fodbold pc-spil, både hvor man er spiller og hvor man er træner/manager. Eller begge for den sags skyld. Mine tanker går i den 3. dimension. Dommergerningen. Et spil hvor man skal dømme sig til succes. Løbe rundt på banen, placere sig rigtigt og kort sagt dømme den kamp der er i gang. Og så ellers gennemgå en sæson, få tildelt kampe, og jo bedre og bedre man bliver, måske få internationale kampe, landskampe og kæmpe for at få en finale. Men der skal selvfølgelig også være presset fra spillere, pressen, fans osv. Det vil kræve rigtig meget i programmeringsfasen, især designmæssigt, da det jo skal foregå i et 3D skærmbillede, hvor det er muligt at se om der er frispark, eller film, altså rimelig detaljeret, og samtidig meget varierende fra situation til sitation. Har på siden www.spiludvikling.dk fået oplyst at det teknisk er muligt, omend det vil koste og ikke kunne løbe rundt da interessen for at være dommer nok ikke er så stor.

Men her er det så at unioinerne kommer ind i billedet. Dommerne er i dag udsat for en MASSIV kritik, og ikke bare i Champions League og de store ligaer, men også i den danske SAS-liga, og 1. division. En enkelt fejl kan koste millioner af kr. og presset er enormt. Og kritikken er ligeledes ENORM, og mange gange er det ubegrundet og senere viser billeder at dommeren havde ret, og nogle gange at han havde uret. Men man glemmer hele tiden de betingelser de har at dømme efter. Så kunne man formå at få det programmeret ind i et spil, og hvor man hele tiden havde få sekunder til at bedømme situationen og dømme og selv kæmpe med det, kunne det være at mange fans rundt om i hele europa/verden ville få langt større respekt for dommergerningen, og hvor svært det er at vurdere korrekt i det sekund det sker, selvom man gør sit bedste. Og her er det jo jeg mener at de store fodboldunioiner UEFA og FIFA (europæiske og internationale fodboldforbund) samt måske alle de store landes nationale forbund ville have stor interesse i et sådant godt udviklet spil på markedet til at skabe bedre forståelse i hverdagen, og måske mere fairplay i stedet for den massive kritik.

Nu ved jeg ikke hvad et sådan spil koster at udvikle. Men et gæt er 100 millioner. Og så skal man lige se det i den sammenhæng at Aab ved deres deltagelse i Champions League fik op imod det beløb for deres deltagelse. En del af dem dog via sponsoerer. Men der er RIGTIG mange penge i fodbold. Og uden at kende UEFA og FIFA´s budgetter vil 100 millioner til deling mellem dem, og måske en række store forbund være om ikke småpenge, så i hvert fald overkommeligt, hvis viljen er der... Men hvor finder man dem der kan overbevise dem om ideen?

Håber i kan følge mig efter min lange beskrivelse.

MVH
Hans Pedersen
hkp@tdcadsl.dk

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad med dig selv?

Det koster jo ikke 100 mill. at lave en hjemmeside, nærmere betegnet 322 kr. incl. domæne hos One.com og på den kan du fylde al den tekst på du vil med dit eget tastatur. Så er det jo bare at tæppebombe alle med relation til sportsbranchen, TV, presse m.v. med mails og henvisninger til din hjemmeside. Hvis du går til den, kunne du måske endda tjene pengene hjem igen ved lidt reklame på siden.

Jeg synes nu ikke det er en særlig genial ide, - der sidder jo bare i Danmark mindst 5 mill. mennesker der er bedre trænere end vores landstrænere, og nogen endda for både håndbold og fodbold på samme tid. Det er jo ligesom en del af gamet, og skal dommere ikke bare være uduelige sådan pr. defination, (medmindre yndlingsholdet vinder, naturligvis) på nøjagtig samme måde som alle vore politikere er komplet uduelige.

Når jeg nævner politikere, så er det fordi dit indlæg lægge op til noget af det samme. Martin Thorborg har lige haft et indlæg om SF som har en vision som MT vist ikke bryder sig så meget om. Men spørger du MT hvorfor han så ikke går ind i politik og bliver medlem, stifter et parti eller lign. - så er svaret at det har han sgu ikke tid til. Det er jo ikke meget anderledes end de 5 mill. landstrænere, der ikke har tid fordi havelågen skal males, eller traileren tømmes på genbrugspladsen. Men ideer og forslag har de jo nok af.

Så det er næppe ideer og forslag der er en mangelvare, - og da slet ikke omkring hvordan fodbold skal spilles eller dømmes Wink

/Michael

Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage kontakt til et PA (Public Affairs) firma, det er lidt ligesom lobbyisme blot for private virksomheder.

JKLgroup er dygtige og ligger i kbh, men der findes også mange andre.

Min kæreste arbejder også selv med PA og lobbyisme, men du får nok svært ved at finde en der vil gøre det gratis for dig, det er jo et kæmpe arbejde hvilket også gør at det langt fra bliver billig konsultydelser, men vi snakker også om at skrabe en enorm sum penge sammen, så du må nok finde en investor eller selv satse dine penge i starten.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)