Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som coach - er der mon grundlag for det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvilket job, jeg har haft, så er tankerne altid vendt tilbage til - "hvis bare jeg havde mit eget...". Jeg er ud af en selvstændig familie, og ved godt, at det at være selvstændig kræver mange timer, hvilket ikke afskrækker mig.

For et par år siden tog jeg en coachuddannelse og har siden leget med tanken om at starte op som coach. Det der holder mig tilbage er, at jeg er bosiddende i Vestjylland og dermed ikke ved, om der er potentiale for en coach. I mit lokalområde er der flere coaches.

Jeg er måske lidt en tryghedsnarkoman - for hvad nu hvis det ikke går. Jeg bilder mig ind, at det er en stor fordel at have en niche, så jeg kan differentiere mig. Desværre kan jeg ikke komme på, hvad det skal være - NOGEN IDEER?

Generelt er jeg interesseret i at høre, hvad den brede holdning er til opstart som coach, hvad jeg specielt skal tænke på, hvordan jeg differentiere mig osv.?

Håber på at høre fra jer!

Tak :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julies mor

Det lyder som en god ide - men der er mange overvejelser du skal gøre dig. Du kunne starte med at kontakte et Væksthus, som giver dig gratis rådgivning og tilbyder Iværksætterkurser.

For du skal klædes på til opgaven for at tage "springet"!

Bare lidt spørgsmål jeg tænker på, når jeg læser dit indlæg:

  • Hvilken Coach uddannelse har du taget?
  • Hvilken anden uddannelse eller erhvervserfaring har du, kunne du bruge denne balast når du skal vælge en coach retning?

Held og lykke Wink Selvfølgelig kan du

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

For at hjælpe med hvad nicher der kunne være relevante, ville det være lækkert med lidt info om hvad du ellers har lavet?

Der er heller ingen der siger at man skal springe ud og drive virksomhed fuldtid, det kan være meget mere trygt at gøre det vid siden af andet job. Folk der skal coaches har nok ikke noget imod at det bliver udenfor normal arbejdstid, så har de selv tid til deres virksomhed.

 

held og lykke

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Du kunne blive super god til tysk og engelsk, så du kan tilbyde sommercoache de turister - evt. tilbyde dem et eller andet så de kommer til dig hvert halve år? - ved ikke lige hvor mange gange om året man tager til coach, eller om det er individuelt? :)

held og lykke med fremtiden.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg vil bare lige kommentere at hvis du virkeligt er tryghedsnarkoman, så er det måske ikke rette tid at opstarte Coach virksomhed på.

Nu ved jeg ikke hvor i Vestjylland du hører til men der er erhvervsråd flere steder (bl. a. her i Nupark hvor jeg "bor") og de har iværksættervejledere som man kan snakke med. Det kan hjælpe med at fortælle dig lidt om markedet hvor du bor.

Som coach er det selvfølgeligt vigtigt hvilken faglig baggrund du har. Men noget du kunne tænke i var jo at coache arbejdsløse. Der bliver fyret mange i området og mange har brug for hjælp til at finde ud af hvad de så kan / vil. Samtidig har disse ikke for mange ressourcer, så det er lidt en balancegang forestiller jeg mig.

I takt med at virksomhederne har større økonomiske problemer vil der måske også være færre der afsætter mange penge til medarbejderudvikling, så du kan komme til at opleve nogen modvilje. Det er nok hvad jeg hører fra de coaches jeg kender heromkring.

Måske ideen med ½ tid er god i starten. 

Held og lykke

Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)