Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretnings idé - hvad mener i?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Jeg leger med ideen om at starte en virksomhed i et område i Tyskland hvor ledigheden er højst.



Virksomheden skal formidle kontakt mellem tyske arbejdsløse og danske virksomheder der mangler arbejdskræft og som har svært ved at finde den. - Her tænker jeg især på byggebranchen i Danmark og den efterspørgsel der er.


I den forbindelse har jeg en række spørgsmål som jeg håber der er nogle aminoer der kan svare på (især inden for byggebranchen). 



1.Ville du ansætte en der kun kan tale tysk?

2.Ville du turde ansætte en der har været væk fra arbejdsmarkedet i lang tid?



3.Ville du betale for sådan en service (se bort fra nationalitet)?



4.Hvor meget ville du betale (kontakt pr. person)?



5.Ville du betale en merpris for at differenciere arbejdskræften - altså gennem "min" virksomheds jobsamtaler?



6.Ville du turde stole på sådan en virksomheds kompetance til at differentiere arbejdskræften?


Har I andre tanker eller kommentarer er disse naturligvis velkommen.

 

MVH

 

Steinmejer

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
No one? Bare en eller anden kommentar til ideen?
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Din idé er lavet med polakker. Og hvis polakkerne er billigere end dine tyskere - så har du ikke en vare folk er vilde efter at købe.
Sprog er ingen hindring i byggebranchen i øjeblikket.
"Væk fra arbejdsmarkedet" - ingen betydning hvis det er faglært arbejdskraft.
Hvis ikke du har erfaring fra byggebranchen, er det svært at træde rigtigt ind ad dørene hos kunderne (de danske entreprenører og bygherrer).

Lad mig omformulere din virksomhedsidé til måden den skal beskrives i branchen.

Du ville skabe en kontaktdatabase til diverse ledige tyske håndværkersjak. Du kan begge sprog og kan derfor fungere som tolk. Dit forretningskoncept går ud på at skabe kontakten mellem danske entreprenører - typisk fomænd - som mangler håndværkersjak. Det vil typisk også være din opgave at sørge for logi til tyskerne, men du er selvfølgelig rigtig glad hvis enten tyskerne selv kan ordne det, eller hvis kunden har en løsning. (campingvogne på byggepladser er den typiske løsning)

Prisen for din assistance varierer fra opgave til opgave, men typisk skal du betale dine tyskere så de er tilfredse, læg 10 % oveni den pris - og send den til den danske kunde. Hvis den pris kan krybe prisen for at vente de uger der går før et dansk sjak bliver ledigt, så har du en god fidus.

Når du har fundet et hold tyskere som er villige til at komme til København og grave kabler ned (og har erfaring med det), så send mig en besked.


 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)