Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller IS, hvad er bedst?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt i tvilv, om jge har valgt det rette sted at skrive dette...

Jeg har tidligere skrevet ang min butik, da jeg var i tvivl om  jeg skulle lukke, da den havde et underskud sidste år... jeg fik i midlertidigt en masse dejlig opbakning herinde og er nu oppe på hesten igen og brainstormer nu over hvad jeg skal gøre.

En kollega viser sig nu gerne at ville være med i min butik. Det synes jeg er en supergod idé, men hvad gør vi herfra? Skal vi være Aps eller IS? Vi vil gerne skrive en form for en kontrakt med fx.. hvad gør vi hvis, en af os ikke længere vil være med, og alt det.

Jeg vil sælge ud af mit varelager så meget som jeg kan, så vi kan begynde  forfra sammen fra 1.august.

Vi ved ikke helt endnu, hvor mange penge, vi hver især skal lægge i det, Det er ikke sikkert at vi begge har den samme likvide-rådighed.

Hvis I har nogle gode råd eller noget I synes er vigtigt at vi tager stilling til, så skriv endelig!

mvh Anna-Birgitte

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær for det afhænger helt af hvor I starter. Skal I have værdier i virksomheden fra starten og kan I ligge 125.000 kr. i alt tilsammen ville jeg gå efter et ApS, da det er nemmere at udtræde af et ApS end et I/S. ligesom at det er nemmere at optage andre medejere senere hvis det skulle blive aktuelt.

Omvendt kan I bruge et evt. driftsunderskud personligt i anden indkomst via et I/S hvorimod selskabet kun kan fremføre underskud.

Den gyldne mellemvej er at starte op som I/S og bruge det første år eller to på at konstatere at det er noget, og oparbejde værdier/kapital til at kunne omdanne til anpartsselskab senere.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)