Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billede redigering copyright

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at benytte et billede af tøj med copyright, fjerne hele baggrunden og modellen, så man kun står tilbage med selve produktet. Er dette lovligt?

Det er det samme tøj jeg sælger, bare ikke fra det sted af, hvor de har billederne fra.

 

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Nej, ikke uden tilladelse.

Kan du ikke bare få taget nogle nye billeder af det tøj du sælger?

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er jeg også igang med. Men har ikke det hele hjemme endnu. Der er ret meget.

Men øv hvor ærgeligt.

Jeg undrede mig bare, da ret mange har disse billeder og benytter sig af dem på Ebay og en masse andre steder.

Bare svært når man sælger så meget forskelligt, at finde ud af hvilke man må bruge og ikke må.

Dem jeg gerne ville bruge har heller ikke noget copyright mærke, men det er måske ubetydeligt?

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke bruge et billede uden tilladelse, fra den der ejer copyright til billedet.

At andre gør det alligevel, kan man ikke bruge til noget. Man risikerer en sag fra copyright ejeren.

Er billederne frigivet til salgsfremmende foremål, må man gerne bruge dem.

Men tager man billederne selv, har man også den fordel, at man kan rensrette dem, og give dem sit eget præg.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har du snakket med leverandøren om de ikke har nogle billeder? det kunne jo være at nogen af de billeder der bruges flittigt, stammer direkte fra leverandøren og han kan jo nemt give dig tilladelse til at ændre i dem...

De fleste leverandører har jo fået taget billeder til hjemmeside mm.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svarerne.

Blev bare lidt overrasket og nervøs her i morges, da der lå en fy fy til mig.

Har købt fra kina af, og fik tilladelse til at bruge deres billeder, som jo så viser sig at være ejet af nogle helt andre.

Men jeg må bare få lidt gang i kameraet :)

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du have hjælp til billederne må du endelig sige til.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)