Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen som har erfaring med smart-regnskab.dk

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke brugt Smart Regnskab, men umiddelbart ser skærmbillederne lovende ud.

Dog undrer jeg mig over følgende formulering på siden "Omkring Smart Regnskab":

"Man kunne jo blive fristede til at vælge et online regnskabssystem. Men disse er efter min mening ikke de penge værd man betaler. Man betaler uden nogen sinde at få ejerskab!"

Med Saldi har vi et online-regnskabssystem, som har en gratisløsning med 300 posteringer årligt - og du kan frit hente den på ftp-stedet ftp.saldi.dk og der efter installere, bruge, ændre og videredistribuere regnskabssystemet.

Saldi er nemlig Open Source under licensen GNU General Public License (GPL).

Så her får du ejerskab til et online-regnskab - endda vederlagsfrit.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov:

Jeg har ikke brugt Smart Regnskab, men umiddelbart ser skærmbillederne lovende ud.

Dog undrer jeg mig over følgende formulering på siden "Omkring Smart Regnskab":

"Man kunne jo blive fristede til at vælge et online regnskabssystem. Men disse er efter min mening ikke de penge værd man betaler. Man betaler uden nogen sinde at få ejerskab!"

Med Saldi har vi et online-regnskabssystem, som har en gratisløsning med 300 posteringer årligt - og du kan frit hente den på ftp-stedet ftp.saldi.dk og der efter installere, bruge, ændre og videredistribuere regnskabssystemet.

Saldi er nemlig Open Source under licensen GNU General Public License (GPL).

Så her får du ejerskab til et online-regnskab - endda vederlagsfrit.

Og så er der også GNUcash - vi mangler bare en eller anden der udlover en dusør på at få indført at bogførte poster får tildelt et transaktionsnummer og forøvrigt bliver låst - så er det fandme et lækkert GRATIS program - og så synes jeg rigtig godt om at have kontoplanen i en træstruktur - jeg har selv brugt det til små private regnskaber og jeg elsker det :)

Det kan altså ikke koste mange basseører at få en programmør til at lave den ændring.

VH Jørgen Olsen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Og så er der også GNUcash - vi mangler bare en eller anden der udlover en dusør på at få indført at bogførte poster får tildelt et transaktionsnummer og forøvrigt bliver låst - så er det fandme et lækkert GRATIS program - og så synes jeg rigtig godt om at have kontoplanen i en træstruktur - jeg har selv brugt det til små private regnskaber og jeg elsker det :)

GnuCash er primært udviklet til privatøkonomi og senere blevet udvidet med dobbeltbogholderi. Findes også til Microsoft WIndows.

Jeg kan ikke huske, om den har en kassekladde - men ud over det manglende transaktionsspor, så er oversættelsen til dansk langt bag efter (er ikke blevet oversat siden efteråret 2002 og er 25% oversat pt).

Men når disse ting bliver bragt på plads, så kan den være et lille, godt - og gratis - regnskabsprogram. GnuCash er jo også Open Source under GPL.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov:

Jørgen Olsen:
Og så er der også GNUcash - vi mangler bare en eller anden der udlover en dusør på at få indført at bogførte poster får tildelt et transaktionsnummer og forøvrigt bliver låst - så er det fandme et lækkert GRATIS program - og så synes jeg rigtig godt om at have kontoplanen i en træstruktur - jeg har selv brugt det til små private regnskaber og jeg elsker det :)

GnuCash er primært udviklet til privatøkonomi og senere blevet udvidet med dobbeltbogholderi. Findes også til Microsoft WIndows.

Jeg kan ikke huske, om den har en kassekladde - men ud over det manglende transaktionsspor, så er oversættelsen til dansk langt bag efter (er ikke blevet oversat siden efteråret 2002 og er 25% oversat pt).

Men når disse ting bliver bragt på plads, så kan den være et lille, godt - og gratis - regnskabsprogram. GnuCash er jo også Open Source under GPL.

Der mangler en global kassekladde, men åbner en ledger med udgangspunkt i en konto ad gangen.

Jeg har ikke selv prøvet programmet på dansk.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Enig i udtalelsen omkring online regnskab (naturligvis Smile )

I et online regnskab er du sikker på aldrig at miste dine data, og du kan logge ind i dit regnskab hvor du end er i verden.

Hvis du har lyst kan du jo selv prøve www.e-moms.dk det er gratis de første 14 dage.

Billigt og lige til at gå til.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv Smart Regnskab, og det er et rigtig godt og let program. Det er let at finde ud af og smart regnskab har også de der videoer på hjemmesiden hvor man kan gå ind og se hvordan man gør det ene og det andet.

Der mangler et kreditor modul, men har et ret godt debitor modul.

Så thumbs up herfra.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas.larsen:
Jeg bruger selv Smart Regnskab, og det er et rigtig godt og let program.

Det er kun godt at du selv har gode erfaringer med Smart Regnskab. Selv turde jeg ikke binde af med det og ville uden tvivl kikke på Saldi og E-moms først, hvis jeg var i markedet for et rengskabsprogram i den størrelsesorden.

Hvorfor så ikke prøve kræfter med Smart Regnskab?

  • Først og fremmest savner jeg muligheden for selv at kunne prøve kræfter med programmet hands on. Den mulighed findes ikke. Du kan købe programmet uden fortrydelsesret, hvis du vil prøve det.
  • En servicefunktion baseret på e-mails og uden angivelse af evt. supporttelefon vil jeg savne. Hvis jeg sidder med et problem, vil jeg have adgang til support.
  • Der er ingen indikation af hvem der står bag det faglige setup på SmartRegnskab. Jeg ved hvem der der har oprindeligt har udviklet det, men ikke hvem det er solgt til. På intet sted fremgår det af hjemmesiden , hvem der er faglig bagstopper på SmartRegnskab eller i det tale en linie omkring personkredsen.
  • Ingen steder på siden står der et CVR-nr. Ej heller hvem du handler med?
  • Firmaet står angivet som Smart Regskab (Findes ikke i CVR) med adresse i Hellerup og domænenavnet ejet af et ApS i Værløse.

Et regnskab er en vigtig del af en virksomhed og enhver må gøre op med sig selv hvor stor en risiko man er indtillet på at ville løbe med sit regnskab.

Henrik

Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er Smart Regnskab.dk  ??? Hvem ejer firmaet ?? Jeg synes ikke at kunne finde Smart Regnskab.dk på adressen Tuborg Boulevard 12, 2900 Hellerup

Har nogen en anelse om hvornår firmaet er startet og om produktet virkelig gemmer alt back-up ! Hvad nu hvis firma går konkurs, og domæne bliver slettet - hvor ligger back-up så ?

 

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et program du køber og installerer på din maskine, ikke online baseret. Så du skal selv tage backup af dine data. Det kører upåklageligt.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)