Hejsa. Jeg har åbnet en butik på nettet og har et problem med hensyn til betaling. Jeg handler med nogle dyre ting til biler jeg bestiller hjem fra stort set hele verden, og jeg vil gerne kunne tilbyde kreditkortbetaling på min side. problemet er at hvis der er en kunde der bestiller en vare og betaler med kreditkort, og jeg får varen hjem og sender den videre til kunden, kan kunden ganske enkelt via de 14 dages returret lade være med at hente varen på posthuset, og så må jeg spise regningen til producenten selv.. Det er jo en risiko at løbe men, er der ikke en måde dette kan omgås? f eks ved at oplyse kunden om at dette er specialvarer? eller at det ikke er et onlinekøb? eller evt andre betalingsformer? giro evt? for jeg kunne jo have flere kunder ved at tilbyde kreditkortbetaling... Jeg handler i øvrigt med motorsportsdele til biler, motorcykler osv...
|
Medmindre det er en vare der er specielt PRODUCERET til kunden kan du ikke komme udenom returretten i dit tilfælde.
At en vare er hjemtaget på bestilling har ingen indflydelse på kundens returret.. Og hvis der bestilles via fjernhandel (telefon, internet, postordre m.fl.) kan du ikke komme udenom returretten.