Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Materiale søges (Hjælp til at holde fokus)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er,

En af de ting der er vigtige som iværksætter og menneske i det hele taget, er at kende sine svage sider og forsøge at udvikle sig.

En af mine svage sider er at jeg er utrolig dårlig til at holde fokus, når jeg får en idé. Jeg går først og tænker konstant på den, skriver alle de idéer jeg får ned og ellers bare brainstormer omkring det.

Men når jeg så får en ny idé begynder jeg så også at gå og tænke på den og mister derved fokus fra den anden idé. Der er selvfølgelig ikke noget galt i jeg får mange idéer, men jeg vil bare gerne kunne bibeholde fokus – så jeg kan realisere idéen, i stedet for at have mange halvfærdige liggende.

Er der nogen der kender nogle gode bøger eller lignende indenfor dette område? Ville være en rigtig stor hjælp! På forhånd tak.

All the best

Kasper Andreassen

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper. 

Jeg har noget af det samme, men jeg har bare lært mig selv at jeg bliver nødt til at "smede, mens jernet er varmt", dvs jeg altid handler når jeg får ideen, når jeg så kan se at jeg har omsat min ide til noget der ligner handling, er det nemmere at holde fokus på den ide. 

Når jeg så er tilfreds med min indsats, kan jeg sagtens ligge den i nogle dage, fordi jeg har handlet på den og lavet for eksempel logo, designudkast eller skrevet en forretningsstrategi. 

Jeg kan ikke sige det vil virke for dig, men der er ingen andre udveje end at prøve. Du skal lære at kontrollere og styre din motivation..

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten,

Tak for dit svar! Det med handling er en vigtig ting og helt sikkert noget jeg skal blive bedre til. Jeg tror første skridt er at anerkende man har et 'problem' og så derefter have det i baghovedet når man får nye idéer.

Tak for dit input!

- Kasper A

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har fået en god ide, som fungere for dig, som gør dig glad, som du tjener penge på? Så kan jeg ikke se bedre motivations faktorer til at holde fokus. 

Hold fokus på det du er god til, og skriv de nye ideer ned et sted hvor du altid kan finde den frem igen. Så fremt at den gamle ide du har brugt tid på ikke lykkedes. Så holder du fokus på et projekt ad gangen, når du så er færdig med projeketet, eller absolut ikke ser noget lys for enden af tunnelen. Hiv så seddlen frem med "ideerne" som du fik skrevet ned igennem tiderne.

Hvis man har gang i for mange projekter ad gangen, vil det ofte sløve fremgangen af  dem. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for dit svar. Er klar over hvad jeg burde gøre, men som jeg også skriver er dette desværre en af mine svagpunkter, derfor vil jeg gerne have noget materiale til at hjælpe mig med at forbedre dette.

- Ha' en god aften

Med Venlig Hilsen

Kasper Andreassen

Fra Herlev
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Fra  StudioOne Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Hvis man affejer et råd uden at prøve, med den begrundelse at man har en svag side, så bliver det aldrig bedre. Og en bog eller andet mirakelmiddel vil ikke kunne gøre det store.

Du kan kun gøre én ting. Beslut at det ikke længere er en svag side og arbejd dig stille og roligt i den retning. Når du har sagt det længe nok og har trænet det længe nok, så bliver det en naturlig del af din personlighed.

Hvis jeg skulle komme med en model, ville det være ovennævnte samt et ugeskema.

Dette ugeskema deles op i ideer så du anvender dagene konstruktivt.

  • Mandag: Idé a
  • Tirsdag: Idé a
  • Onsdag: Idé b
  • Torsdag: Idé b
  • Fredag: Idé c
  • Lørdag: Idé c
  • Søndag: Idé c

Hvis det er forkedeligt eller kan gøre tingene lidt svære af den ene eller den anden årsag, så giv eventuelt dig selv lov til at afvige en smule. Men kun en smule til du er i træning. Og kan du ikke administrere dine små afvigelser, så er det tilbage på den faste plan.

Aftal evt. med dig selv, at du kun har 2-3 idéer kørende på en gang. Ellers mister du hurtigt fokus.

Hilsen Gitte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Affejer skam ikke råd - tager imod dem med kyshånd. Søger ikke noget mirakelmiddel, en bog eller lignende er mere ment som et supplement end en decideret guide.

Den model du kommer med er en super god idé. Vil prøve at lave en 'tidsplan' for de idéer jeg har kørende nu og så forsøge at holde fokus via den.

Mange tak for dit svar.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Herlev
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Fra  StudioOne Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak. Håber det fungerer for dig.  Smile

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Et godt indlæg, jeg tror du en ud af mange der kæmper med dette problem. Jeg selv kæmpede også med det i nogle år indtil jeg fik nok en dag og begyndte, at videreudvikle mit eget Timemanagement system, som jeg ikke kan forklare alt om i denne tråd.

Dog kan jeg give dig et tips til hvorledes jeg selv arbejder rent grundlæggende, hvilket gav mig et fornyet fokus og effektivitet. En To Do liste giver mange gange blot mere stress hvis den står alene som planlægningssystem, lige ledes bliver den mange gange blot bliver længere og længere, og hvis man får afkrydset alle sine ”To Do ting” føles det ofte, som om man stadig ikke er i mål, med det man virkelige gerne vil!.

Nøglen for mit vedkommende lå i, at jeg forbandt mine mål med et ”hvorfor” jeg gør disse ting/opgaver også bagefter begyndte at skitsere hvorledes jeg ville gøre det. Dette endte i sidste ende ud i disse tre begreber HHH Hvad, Hvorfor og Hvorledes jvf. illustration.

Disse kan således bygges videre ud til hvilke områder man vil i sit liv personligt og professionelt, håber det gav lidt inspiration, lidt svært at forklare i en tråd

God arbejdslyst!!

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også få dig en samarbejdspartner som kunne supplere dig på de områder du ikke er så god på.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)