Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsearrangør

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg håber nogen herinde har erfaring fra lignende.

 

Jeg ønsker sammen med en veninde at en arrangere rejse - dvs sørge for overnatning, bespisning, transport rundt i (ud)landet og har i den forbindelse brug for viden om hvilke forsikringer vi skal have styr på, og gerne lidt mere om juraen. Vi vil ikke stå for selve rejsen til udlandet.

 Jeg har læst på rejsegarantifondens side, men måske kan vi undgå registerring der hvis vi bare formidler overnatningsmulighed så gæster betaler direkte til økogården hvor de skal bo. Det vi primært vil er at give en kulturel oplevelse indenfor vores fag.

 

Hvis det bliver en succes, vil vi evt gentage turen, men i første omgang er det en engangsfornøjelse.

På forhånd tak.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er meget vigtigt at I ikke både tilbyde transport og overnatning, eller kommer rejsegarantifonden efter jer.

Når I begynder at lave transport lokalt dernede, ville jeg høre rejsegarantifonden om det er ok, så længe I ikke fragter folk fra DK og derned. (få det på skrift!!) Jeg har tidligere haft kunder der fik en henvendelse fra Rejsegarantifonden, fordi der var en formulering på deres hjemmeside, der ikke var 100% klar og Rejsegarantifonden havde en bøde på 30.000 i baghånden, hvis det ikke blev ændret....

Alternativt ville jeg få et lille rejsebureau til at stå for som medarrangør, så er I dækket ind...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg fik efter jeg skrev spørgsmålet læst vejledningen til rejsearragører grundigt igennem og har fundet følgende løsning.

Det vi tilbyder er reelt undervisning (a la eksklusiv højskole). Vi fremstiller derudover undervisningsmateriale og laver eskursioner til fods. Jeg har tænkt at vi helt dropper transporten rundt  i Italien, og lader derudover folk købe en charterrejse inklusiv morgenmad og hotel - helt uden om os.

Undervejs vil vi lave vinsmagningskursus og indvie gæsterne i hvad slowfood er - det må vist gøre det ud for de steder hvor der kan være tale om at vi bespiser gæsterne, men når vi ikke rører ved andre af de tre elementer i hvad der gør en lovpligtig medlem af rejsegarantiordningen, så vil jeg forstå det somom vi klare frisag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan læse mere om en mulighed for at blive rejseagent, hvor man er dækket af rejsegarantiordningen, på http://www.amino.dk/forums/p/56750/354249.aspx#354249

Kort fortalt har I et onlinerejsebureau, hvor folk kan bestille bl.a. flyvebilletter og hoteller selv. Administrationen klares af det svenske TravelPartner AB (www.travelpartner.se), der i forvejen sælger rejser online til folk i 20 europæiske lande.

Med venlige hilsener

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag udgangspunkt i lovens § 3. Bemærk fremhævningen. Efter min opfattelse er du ikke omfattet af loven så længe der er tale om en enkeltstående tur. Så på med transport, overnatning, ture og hele dynen. Så kan du overveje hvad der efterfølgende skal ske, hvis der er basis for at arrangere flere ture fremover.


§ 3. Som arrangør anses enhver, der i eget navn til
kunder udbyder eller sælger rejsearrangementer direkte
eller gennem en formidler, medmindre denne virksomhed
alene udøves lejlighedsvis
.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, lejlighedsvist er et godt ord at lægge mærke til.

Så føler jeg mig helt sikker på vi ikke kommer i nogen klemme.

 

Tak for al hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)