Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncept udvikling af billigt fragtfirma for webshops!

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg så engang følgende citat her på amino

"Forhindringer er det man ser når man fjerner øjnene fra målet".

Jeg tror branchen er hårdt presset i forvejen, men kan du se en chance for at kunne konkurrere, så skal du da helt klart klø på.

Jeg ser imidlertid en lidt anden mulighed ved dit projekt. Mange E-shops får først varerne leveret til eget lager og derefter videresender de varen til slutbrugeren. Heri 2 gange transport. Mange grossister vil ikke sende varen til slutbrugeren fordi de ikke ønsker at følgesedler med deres logo på skal ende hos denne. Årsagen er blandt andet at der så er fare for at slutbrugeren kontakter dem ved fejl m.m. Og deres del er jo netop ikke at supportere forbrugeren.

Du kunne måske lave et koncept hvor du tilbyder at hente varen hos grossisten og efterfølgende udskriver ny følgeseddel med e-shoppens logo m.m. i bilen. Dette skal selvfølgelig ske elektronisk ud fra data modtaget fra e-shoppen o.s.v. Fordelen er at e-shoppen kun skal betale 1 gang fragt, og de slipper for at ligge inde med et lager. Skulle denne fragt være en smule mere omkostningsfuld, så er det stadig en besparrelse i forhold til lageromkostninger og fragt mellem grossist og e-shop.

Hvis du mener det kunne være en mulighed, så deltager jeg gerne i projektet, hvor jeg kan stå for IT delen af dette.

Jeg hører også gerne fra nogen af de andre hvad de mener om denne idé. 

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Det lyder spændende. Jeg lytter med.

Christian

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg har så fundet ud af at PostDK faktisk allerede tilbyder at hente varen direkte ved grossisten, og udskrive ny følge seddel.

Det fungerer ved at de modtager et elektronisk fragtbrev (IFTMIN) som de så danner en ny følgeseddel af, og udskriver for kunden. Dermed har alle webshops som bruger PostDK muligheden for at sende varen direkte fra grossist til slutbruger, uden at det først skal forbi deres eget lager. gså selv om grossisten ikke lige tilbyder at assistere i dette.

Hvis der er nogen der har spørgsmål omkring hvordan man kommer i gang, så er man meget velkommen til at kontakte mig med spørgsmål.

Jeg hjælper også gerne dig Kim, med at udvikle dit koncept til at indeholde denne løsning.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 1. Mar 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

vores kunder vi har lagerhotel for betaler da langt under 100 kr for en 5 kilo´s pakke med post Danmark.. ??  faktisk kun 65.. !!

 

men vi sender også mange pakker..!! 

 

Mick

Tilmeldt 1. Mar 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

og fsk..  sendes der som stykgods.. fra 20 kilo og op til 3 ton..   50 kilo fra Valby til frederikshavn betaler vores lagerkunder max. 230 kr for..!! og det er fremme dagen efter.!!

 vi bruger også Gls.. men med gls skal man kun sende vare der kan gå på deres soterings bånd ellers smadre de det..!!  så det skal ikke være for stort og godt indpakket.. Så syntes jeg det fungere fint med Gls.!!  men vi sender nu mest med Post Dk..

Fsk..  vi tager 1,79 kr pr dag for en palle plads..

vi plukker på min basis.  så tager det fsk. 10 min at pakke en ordre..  33.33  kr.

papkasse. 2 kr. label 2 kr.  en pakke på 5 kilo til hele dk. alt i alt. ca . 102,33  kr for en ordre..

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)