Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mamut erfaringer??

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Programmet Mamut er opdateret med mange nye forbedringer efteråret 2008 og jeg ved at der er endnu flere på vej her i dette efterår, idet der er betatestere igang med den nye version Mamut.

Man skal heller ikke sammenligne Mamut til 10.000 kr med et superprogram som Navision som jeg selv bruger, og tilpasset kostede over 150.000 kr. i år 2001

Som jeg ser Mamut med integreret netshop og som også kan håndtere flere netshop via varekortene ligner det et rigtig godt program, men den er som alle andre store prgrammer ikke specielt nem at sætte op, men heller ikke umulig.

Navision er heller ikke nem at sætte op til brug, men med tålmodighed og logik, viden om regnskaber , forstår man efterhånden opbygningen af de 2 programmer og man bliver mere og mere glad for alt det Mamut egentlig kan i forhold til prisen.

Husk så på, at den årlige licens ( 3600kr ) dækker opdateringer, netshop og support og det er meget billigt.

mvh

 

Fra Regstup
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lanther

Har rigtig god erfaring med Mamut og giver da gerne i rundvisning i dag og et hurtigt kursus, se evt. mere på www.hpkontorservice.dk

 

Hilsen

Helle Pia

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ifbm. åbning af butik her i starten af året kiggede vi på Mamut Kasse - en POS løsning som integrerer dejlig nemt med regnskabssytemet. Vi fravalgte det dog ret hurtigt da vi fandt ud af at det ikke var multiuser, dvs. at der kun kunne eksistere een kasse i systemet. Desuden har GUI'en i Mamut simpelthen ikke tidssvarende.

Vi endte med at kode vores eget POS system i stedet.

Mvh Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Mamut er eminente til at lave reklamer, jeg undersøger med jævne mellemrum markedet, for mindre og lidt større Økonomi-løsninger, i den sammenhæng har jeg også undersøgt Mamut igen.

Mamut er ikke blevet mere brugbar, men jeg synes det ser pænt ud. Jeg foretrækker at det virker, og ser måske knapt så fedt ud:-)

Summa Summarum og tilsvarende er langt bedre køb

Mvh 2og5

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv forsøgt mig med at starte regnskabet op i Mamut for et års tid siden og må tilslutte mig at det er alt alt for tungt at arbejde med.

Well det kan en masse og du får alle funktioner med til prisen, men det er i mine øjne bruger-fjendtligt og slet ikke naturligt at arbejde med.

Endte op med en C5-løsning som hverken er dyr i anskaffelse eller opdateringer, og vil derfor anbefale at kigge på den mulighed.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mamut er godt til virksomheder, hvor al fokus ligger på CRM delen og lageret. Lagerstyringen er blandt de bedste hos de mindre programmer, der er flere muligheder end i Summa, Saldi, Aesiras og e-conomic. Så virksomheder, hvor hovedfokus ligger salg af varer i mange versioner til kunder med mange forskellige rabataftaler og hvor "den almindelige bogføring herudover ikke er så omfangsrig" er rigtig glade for programmet.

Herudover er jeg enig i, at det virker tungt, er svært at opsætte, svært at importere data til (til kassekladde), og langsommeligt at arbejde i for de, som skal lave bogholderiet.

Mamuts priser er svære at gennemskue, og jeg synes, jeg et par gange har oplevet, at kunder ender med at betale en del mere, end de oprindeligt havde indtrykket af at prisen ville være.

 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg fik en demo version og kunne aldrig få den til at du, jeg søgte derfor mamut support, de løste ikke problemet og pludseligfik jeg en regning fra en ekstern it konsulent haha jeg ringede til ham og sagde at han godt kunne glemme det og at han kunne adressere regningen til mamut!

mage til frækhed skal man lede længe efter, tænk hvis du skulle betale benzin og dækslid efter at have prøvekørt en bil hos opel haha SYGT

det var min anbe.. øhh :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mit problem er at jeg skal sende nyhedsmails ud. Her fik jeg besked på det var ikke noget problem med mamut.

Den sætter så alle 350 modtagere i BCC i EN mail i min outlook, hvor jeg så ikke kan ændre afsender og bruger min personlige mail til at sende med. Det vil sige hvis jeg ikke have testet havde den sendt til alle vores kunder fra min private mail. Ikke særlig fedt!

Der ud over så var det alt alt for langhåret at gå i kast med så jeg er endt lige hvor jeg startede med summa sumarum, som jeg slet ikke kan lide. Jeg forstår ikke regnskab særlig godt og har desværre ikke en formue at ofre. Derfor ender jeg der hver gang.

Mamut folkene mente ikke det var noget problem med alle modtagere i BCC og jeg fik at vide det var en meget logisk og fornuftig måde at sende nyhedsbreve ud på.

Suk, jeg tror det ikke lige!

 

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ca. 4½ år siden jeg "købte" Mamut - eller det vil sige, sælgeren fra Mamut der ringede til mig tilbød mig gentagende gange at KØBE softwaren! Nu har jeg en fortid som sælger i IT-branchen, så jeg spurgte på serviceaftaler og alle eventuelle skjulte gebyrer - men det forsikrede ham mig om, at der intet var af - og hvis jeg f.eks. ikke ville have serviceaftalen, så kunne jeg bare sige jeg ikke ville have den! Men det måtte jeg så sande senere var direkte løgn!

Men jeg fik softwaren - fik den installeret efter lidt bøvl, men det kom op og kører! umiddelbart et OK system - jeg var meget interesseret i kombinationen med CRM, salgs-marketing styring og regnskab. Det fungerede også ganske godt, dog var nogle ting noget bøvlet - men det virkede! Den medfølgende ½ års serviceaftale udløb i august 06 - men det skete der intet ved. Men det var jo også som sælgeren havde sagt - jeg kunne selv bestemme!

Så kom årsskiftet 06/07 og jeg skulle til at lave årsafslutning - men nu havde jeg pludselig ikke adgang til systemet??? Så jeg ringede til Mamut, som kækt oplyste, at jeg jo skulle betale serviceaftale, da den var obligatorisk! Så blev jeg sgu noget mopset og forsøgte kontakte sælgeren.....men han havde fået en anden funktion i Mamut, så jeg endte med at sende en stærkt kritisabelt brev til Mamut og true med at rejse en sag om falsk markedsføring, da jeg jo regnede med at jeg havde KØBT et system og var blevet tudet ørene fulde med, at der ikke var nogle løbende omkostninger på systemet! Så jeg endte med at få en prøveperiode på endnu et år - her valgte jeg så at smide det ad h...... til!

Jeg kan IKKE anbefale Mamut! Men vælger man det, så vær opmærksom på, at du er tvunget til at betale en pæn slat penge - du har end ikke adgang til dine gamle regnskabsdata, med mindre du betaler endnu et års LEJE af Mamut!! Min veninde lukke sin virksomhed i december og skulle lave årsafslutning i januar sammen med revisoren.....men hun måtte betale endnu et års serviceaftale for at få adgang til sine egne GAMLE data fra året før - det er bare IKKE i orden!

Min anbefaling - hvis du ikke vil tages ved den nedre del af ryggen, så hold dig langt væk fra softwareudlejningsfirmaet MAMUT! Men vil du bindes op på årlige udgifter og total online styring af dine regnskabsdata, så skal du vælge MAMUT!

Med hilsen fra en tidligere bruger af Mamut!

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja det var lige nøjagtig det jeg havde regnet med at høre. Det var også den følelse jeg fik af det og deres enormt agressive sælgere der godt nok var ovenpå at det skulle være en her og nu beslutning. Jeg tager ikke en så stor beslutning nemt.
At man ikke kan få adgang til GAMLE data er .. ja hvad skal man sige!? Er det lovligt tænker jeg.

Utroligt!

AV

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)