Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online-værktøj søges

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for noget super godt input!

Tænk hvis man var den der udformede en standard, satte tingene i produktion og fik det hele til at hænge sammen. Kan man så sige at man "kontrollerer verden" ?!

 Technocowboy -> Det er nu ikke en HW-controller som jeg pønser på. Det er mere den "SW-kerne", der forbinder det hele.. Dvs. det program der sørger for at forbinde kontakter, varme, vækkeur, kaffemaskine, bil, toaster, køleskab, gps med familiens "hverdag", der defineres af familiens kalender, planer, ungernes skoleskemaer, tandlæge aftaler, service på bilen osv.

Ronberg -> Tak. Der er godt nok mange spændende 2.0 apps på den side :-) Det kan jeg få en hel dag til at gå med.

Janus -> Det lyder som om du er godt i gang. Jeg lurer selv lidt på Google's nye telefon. Benytter selv Google Docs m.m. og der fungerer faktisk rigtig fint. Jeg efterspørger bare en smule automatisering. Altså jeg vil have at GPS'en selv planlægger ruten automatisk.. osv.  Men kunne nok nå langt med en lavlønnet online-butler fra østen ;-)   (Ment som en joke)

Broothal -> Prezi ser meget spændende ud. Har oprettet mig som bruger nu, men skal vist lige finde ud af hvordan man navigerer rundt. TAK!

Mhn -> Tak! Fin liste over Z-wave-ting. Det virker som om at der er mest fokus på at spare el med Z-wave. Jeg vil heller spare tid ;-) Men det er vel et spørgsmål om tid, før der kommer flere og andre produkter. Gad vide om nogle af alle disse producenter tænker i samme baner som mig?!

Flere god idéer modtages med kyshånd.

Mange hilsner

Michael Fray

 

 

 

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Mit mål er et inteligent hus, som tager beslutninger i forhold til temperatur, lys o.s.v.

I øjeblikket har jeg udvidet komfort i en del af mit hus, men jeg vil gerne meget videre.

Du går et skridt videre. :-) Det lyder spændende.

Jeg er noget skeptisk angående besparelser.

Ja jeg slukker lyset mere, fordi det er nemmere, og det er også dæmpet, efter jeg har fundet ud af, jeg har fint lys ved mindre forbrug.

Modsat bruger mine enheder 10 - 15 watt 24/7/365, så jeg tror ikke, der er meget besparelse over det.

Jeg har kendskab til flere, som bygger Z-Wave sammen med multimedia. Men din plan ind i kalender og vaner har jeg vidst ikke mødt før. :-)

Kalender/regel styret el og multimedia (det der kan styres med IR) er tæt på mange steder.

Elsparefonden afholder en konference om det intelligente hjem den 27. og 28. maj 2009 i Odense.

http://www.elsparefonden.dk/aktuelt/partner/konference-om-det-intelligente-hjem/index_html

Vi nørder har fået lov at være med, så jeg går ud fra den er åben for alle interesserede. :-)

Jeg skal over og se, hvad der er på vej.

Mvh

Morten

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael og ale I andre,

Nu hvor Prezi er blevet bragt på banen så vil jeg lige gøre opmærksom på www.beta.lila.io, som minder om Prezi men også supporterer high resolution billeder og hvor man kan bygge det som et web site med almindelige links. Arkitekskolen i København bruger det således allerede til at præsentere komplekse visuelle processer visuelt

Skal lige sige at jeg selv arbejder hos Lila.io og håber ikke jeg støder nogen .. .inden jeg fortsætter...

Vores vision er at skabe et virtuelt bord baseret på et uendeligt stort kanvas, hvor man kan layoute og smide alle former for digitalt content. Der kan man så zoome og panne rundt som man vil - a la Google Earth - og man kan arbejde sammen derinde i real time. Derfor kan jeg sagtens så Lila.io som en platform for hvad du Michael søger.

Vi er stadig i lukket beta men søger beta testere, så hvis nogen er interesserede i at lege med vores produkt så send mig en email på  henrik (at) lila.io.

Men på www.beta.lila.io kan I se nogle eksempler på spaces man kan bygge selv som hvas man sad i powerpoint eller InDesign..det kører bare i browseren.

... og igen sorry hvis jeg har overtrådt de uskrevne regler om at markedsføre sig selv

Mvh

Henrik Kryger Pallesen

 

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)