Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøger om projektstyring, ledelse og udviklingsfaser (programmering)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :o)

(Nu laver jeg lige et dobbeltpost da jeg også har skrevet i kategorien Iværksætter emner » Gode iværksætter websites, bøger, software m.m., men denne kategori er vist mere passende)

Jeg leder efter bøger om følgende emner:

- Projektledelse og styring
Jeg har bl.a. kigget på "Projektledelse" af Flemming Ettrup og "Grundbog i Projektledelse" af Hans Mikkelsen

- Generel ledelse

- Programmerings udviklingsfaser
Dette hører måske delvist ind under projektledelse.
Helt specifikt vil jeg gerne lære mere om udviklingsforløbet fra opstilling af en krav spek. til udviklingsfasen (fx med UML diagrammer m.v.) til programmeringen af projektet.

- Useabillity for websider
Lærer opskriften på den perfekte formular / funktion / design m.v. :o)


Jeg vil foretrække bøger på dansk så vidt muligt. Jeg arbejder til dagligt med danske programmører og derfor vil det også være mest naturligt for mig at lærer de danske begreber i de forskellige emner. (begreber jeg i øvrigt forventer jo alligevel stammer fra engelsk, så således lærer jeg at snakke begge "sprog" i emnet :)


Tak :o)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

De bøger du nævner, handler om traditionel projektledelse. Du vil sikkert have glæde af, at kigge på nogle af de nyere Agile metoder som f.eks. Scrum, eXtreme Programming, Crystal Clear o.s.v.

Du kunne starte med Larmans bog om "Iterative and Agile Software Development" - og herefter evt. fortsætte med Cockburns "Crystal Clear".

Læs evt. mere om Agile på vores hjemmeside www.goagile.dk...

Hilsen Ole

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)