Hej Alle, Har lige haft en rigtig øv-oplevelse med DHL ved import af varer fra Taiwan. Tænk at man i år 2006 med alle de tekniske muligheder der findes, ikke kan betale med andet end kontanter når vognmanden kommer for at aflevere pakker. Dvs. hverken check''s, dankort, online-betaling, faktura eller andet var en mulighed. Det er sgu for åndsvagt. Tænk at en stor virksomhed som DHL kan overleve med sådan en usædvanelig dårlig kundeservice! Kan vi lige holde en hurtig afstemning her?! Hvem har mere end 2000 kr. liggende i kontanter på kontoret? (Vil gerne som om det kun er mig der ikke har penge liggende..) Nå man det korte af det lange er, at jeg bestemt ikke kan anbefale nogen at bruge DHL som fragtfirma.. Håber alle andre end DHL får en god dag :-) |
Nu hvor jeg lige har haft tid til at falde ned, er jeg kommet til at tænke over et par af de ting som DHL''s kundeservice fortalte mig, da jeg ringede og gav udtryk for min utilfredshed med at de ikke kunne håndtere andre betalingsmetoder end kontanter.
1. Du kunne faktisk godt tage i mod Dankort. Men så skulle man sige på forhånd at man vil betale med kort, så de kan tage en Dankort-terminal med. Sådan foregår det også ned på mit lokale pizzeria. Når man skal have bragt ud og vil betale med kort, skal man sige det på forhånd. Her er det så jeg tænker på om et stort verdensomspændende transportfirma ikke kan levere en bedre service ang. betalinger end et lokalt pizzeria? (Med al respekt for mit pizzeria!)
2. Kundeservice oplyste mig, at grunden til at de ikke altid har en DK-terminal med i vognene er, at terminalerne ofte bliver stjålet. Så det var af sikkerhedsmæssige årsager. Og så er det jeg tænker, hvis de ikke kan passe på en DK-terminal, hvordan hulen kan man så stole på at de kan passe på de pakker som man sender med dem? Dette er da noget bekymrende!!!
Ja, det var så bare lige et par tanker mere..