Hvis vi nu siger, at jeg har et produkt til en indkøbspris på 98 kr. + moms Jeg vil meget gerne konkurrere på marked, og dermed være den billigste aktør. Men hvor meget er forsvarligt at sætte prisen til.
Er det urealistik at sætte salgsprisen på 169 kr.? når indkøbsprisen er 98 kr. + moms. Og hvor langt kan jeg sætte den ned i forhold til indkøbsprisen?
Lige et andet spørgsmål: Kan se at mange webshops skiller sig ud med deres pris på fragt, selvom de alle benytter Post Danmark. Eksempel: Har set to webshops, der sælger akkurat det samme produkt, dog er der forskel på forsendelsen. Den ene tager 25 kr. og den anden 35 kr. Er det fordi den ene har en bedre aftale med Post Danmark eller hvad?
Håber I kan hjælpe mig!
Dbh, Grand
|
Hej Grand,
Det er meget svært, ja faktisk umuligt, at fortælle dig om 169 kr. er et realistisk eller urealistisk prisniveau for dit produkt.
Du er nød til at sætte dig ned og få styr på alle dine udgifter i forbindelse med driften af din forretning, samt selvfølgelig hvad du vil have ud af det til dig selv.
Efterfølgende kan du så tage indkøbsprisen+alle øvrige udgifter i forb. med driften+din egen løn, så har du en god fornemmelse af om de 169 kr. var det korrekte beløb.
Mvh
Lars H.