Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring efter brugeradfærd på website.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg er meget interesseret i at høre om der er nogen herinde der har erfaringer med at bruge deres besøgendes adfærd på deres website, for derefter at fremvise fx bannerreklamer eller lignende som passer til brugerens interesse?

Eller kan i til nogen der gør brug af dette og evt. ligger inde med data, artikler eller lignende som man må se eller høre om? Det kunne være sjovt at se hvor stor effekt det reelt har.

 

Ellers hvis i kender til noget godt software som kan bruges til dette, eller om det vil være nemmere at udvikle noget selv, som kan tilpasset ens website, og evt. bruge dataene på andre websites. Fx bare logging af brugernes adfærd i en database, for derefter at analysere deres interesser og vise banner, artikler eller lign som interesserer dem.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

 

Mit svar må være Ja og Nej.

Jeg logger disse informationer for alle besøgende og kigger på dem af nysgerrighed. Laver måske lidt data-mining på det en dag. Men jeg bruger det ikke aktivt til at ændre indholdet for de besøgende. Muligheden er der dog helt klart, og fx. kunne man have noget der siger "Nu har du lagt vare A i kurven, skulle du så ikke også have en vare B?"

 

Det afhænger nok meget af det enkelte site og måden man implementerer det på, men når du først logger hvorledes brugerne opfører sig, kan du jo også se om dine "value added services" fx. fører til øget salg. Så kan du nemt lave din egen evaluering.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Du snakker om banner-reklamer... Er det her banner-reklamer, som andre firmaer kan købe sig til at få på siden, eller er det banner-reklamer for nogle af dine egne produkter?

 

Hvis vi tager mingler.dk, viser de banner-reklamer for andre firmaer, på baggrund af dine interesser. Du kan faktisk selv indstille hvilken reklame-kategori du selv vil tilhøre.

 

Hvis vi så tager en side som amazon.com/co.uk, som jeg syntes er verdens måske bedste e-handelsløsning, så er målet jo her at forøge salget.

 

Når jeg besøger amazon, viser de mig lige præcis de bøger som jeg helst vil se på, og jeg ender altid med at købe en ekstra, pga. deres ''persuasive design''. Da jeg har købt mange bøger som omhandler it, server, programmering, er det disse jeg får fremvist. Hvis jeg kigger på en vare, ser jeg lige nedenunder, at jeg kan købe en relateret vare sammen med, til en lavere pris... osv. osv. osv.

 

Hvis du så selv skulle have noget lignende - så man du i gang selv. Mig bekendt findes der ingen standard shop-løsning som tilbyder noget så omfattende. Man skal jo tage højde for hvilke varer du søger på, hvilke varer du har på din wish-list, hvilke varer du har lagt i indkøbskurven, hvilke varer du har bestilt. Måske også hvilke varer der er på lager, og hvilke varer man tjener mest på at sælge.

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)