Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor dygtig er google?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle seo-eksperter... Jeg går med ideen om at starte en hjemmeside om finans, lån, bolig osv og er godt klar over, der er meget konkurrence i søgemaskinerne og rangering.

Jeg  sad i dag og google forskellige søgeord for at se på konkurrencen.... Nu er jeg på ingen måde seo ekspert, men jeg ved da lidt om det... jeg støder så på denne side: laankontanter.dk der bl.a. ligge no 1 på "hurtig lån" osv... tjekker hjemmesiden og kildekoden... det ligner jo noget der er løgn!?!?!

Så mit spørgsmål er.... hvorfor rangerer denne side så højt med al den spam i meta tags, title... uden at have noget ordentligt indhold på siden? Hvorfor har google ikke smidt denne side ud? Er det ikke blackhat seo eller hvad det nu hedder, det de gør på den måde?

Håber virkelig på nogle kvalificerede svar, for jeg er grøn af misundelse og gider da ikke at følge googles retningslinjer, hvis der ikke skal andet til end at spamme i meta tags!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 8 person

Nu har jeg kun lige kigget hurtigt på siden og gider ikke grave alt for dybt i det, men hvis du kigger på deres sitemap og deres sitemap2 har du nok svaret.

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok... dem havde jeg ikke lige set... men alligevel.. at have så meget spam i meta tags og title på forsiden er jo netop det, der siges man ikke må... for det slår google ned på osv...??

og selv om siderne under sitemaps er gode, hvorfor ranker forsiden så godt, som ikke er gode søgemaskine venlige sider`?

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

forsiden har jo heller ikke noget indhold med de ord de rangerer højt på?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 5 person

Det er ikke sikkert, at den side beholder sin placering på længere sigt. Sjovt nok har ingen her nævnt det skjulte link, der er i bunden (Hint: CTRL+A er et godt værktøj). Den slags er Google ikke SÅ begejstrede for...

Omvendt kan man aldrig vide - jeg arbejder p.t. med et site, hvis nærmeste konkurrent har været drønet ud af Google grundet skjult tekst i slutningen af 2008, men nu er tilbage igen på gode placeringer MED skjult tekst og hele pivtøjet. Min kunde har anmeldt dem via Webmaster Tools flere gange siden januar i år, men de er der stadig. Så måske er det ikke altid, at Google er helt så kloge, som vi går og siger, de er.

De fleste kompetitive søgeord har deres "farisæere" - altså hjemmesider der faktisk ikke burde ranke så højt, som de gør. Som eksempel: Tjek staerk.dk, som er et reklamebureau i Vejle. De har i årevis ranket i top 5 på søgeordet "reklamebureau" med både en Flash-baseret side og med en frames side. De burde slet ikke være på side 1 i forhold til almindelig "SEO latin", men det har de bare altid været. Det er de tilfælde, hvor vi bare siger "In'sha Google" ;-) 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Ja, det er utroligt så klodsede folk kan være, især når det er muligt at lave skjulte links der end ikke kan opdages med den metode Thomas omtaler...

Det kan gøres meget smartere og så det kun kan ses hvis man læser kildekoden.

Men risikoen er at man bliver ugleset hos google, og ryger helt ud af deres index, så det er under alle omstændigheder en dårlig og kortsigtet taktik.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Egentlig utroligt at folk bliver ved at prøve. chancen for at lave det mod Googles retningslinjer og slippe godt fra det i det lange løb er ikke en chance der er værd at tage.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Søger man på "hurtigt lån site:laankontanter.dk" kan man se at laankontanter har hele 106 sider der matcher disse ord.

Sitets forside har dermed 106 indgående interne links fra sider der på den ene eller anden måde skriver om hurtigt og lån. Samtidig kan hele sitet meget vel være være knyttet til temaet "hurtigt lån" af Google, hvilket forklarer hvorfor det er forsiden (med meget lidt relevant indhold) der dukker op for søgeordet og ikke en underside.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 8 person

Er så glad for alle jeres negative stjerner hvem det en er der giver dem . Specielt efter som mit svar ang deres sitemap faktisk er præcis det samme som jesper siger. Så syntes i ikke bare i skal holde op med at have så ondt i røven, få nogen større sko, og så lade de stjerner være !!! I er kun med til at gøre tonen mere negativ en den er i forvejen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:
Så syntes i ikke bare i skal holde op med at have så ondt i røven, få nogen større sko, og så lade de stjerner være !!! I er kun med til at gøre tonen mere negativ en den er i forvejen.


Så tager vi den engang til for Senna og Prins Knud. Der er intet negativt ved at få en stjerne. En stjerne er bedre end 0 stjerner. Problemet er vist, at du fokuserer på teksten under stjernerne, som går fra dårligt til Perfekt. Den ene stjerne gør at du har tjent 13 karmapoint. Altså mere karma end du ville have fået hvis der var 0 stjerner!!

Stop klynkeriet og lad være med at lægge mere i de karmapoint end der reelt er. Det kan være at den, der har givet stjernerne ikke har har læst dine guldkorn. En negativ stemning er du kun selv med til at skabe med din følgen sig forfulgt!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)