Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået tilbudt en maskine fra Kina til en pris som ser rimelig ud. Jeg har snakket meget med forretningen (som er meget overvældende i deres kommunikation, men sådan er kinesere vel...?) og har fået følgende priser:

Maskinen koster kr. $3600,-
Fragt, $18 til København Port

??? $18??? Hvad betyder det? Kommer der mærkelige ekstraomkostninger, som ikke kaldes "fragt"i forbindelse med forsendelsen?

Hvordan fortoldes sådan noget? Eller rettere.. Hvordan finder jeg den ENDELIGE pris inkl. ALT?

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
 





Hej PB,





 





Jeg går udfra at maskine skal sendes med søfragt. Prisen indikere det i hvertfald. Prisen på USD 18 er sikkert pr. w/m dvs. enten pr. cbm eller ton hvilket er det standard mål som stykgods via søfragt afregnes efter.





 





Hvis jeg skal lave regnestykket for dig vil det komme til at se nogenlunde sådan her ud:





 





Maskine: USD 3600





Fragt: USD 18 (forudsat den ikke fylder for mere end 1 cbm og vejr under 1000 kgs)





 





Hertil kommer der danske omkostninger i form af (dette afregnes individuelt efter hvilken speditør der bruges):





 





Terminal omkostninger (THC), LCL Service charge, Import spedition (papir), fortoldning,  evt. andre små gebyr. Dette vil for 1 cbm / 1000 kgs svinge fra DKK 1000 til DKK 1500 (dertil en levering medmindre du selv henter maskine på en terminal i Københavns området).





 





Jeg vil anbefale dig at kontakte en speditør og få et tilbud baseret på en FOB levering fra den pågældende leverandør. Så har du det fulde overblik over hvilke omkostninger der måtte komme. Alternativt må du bede de kinesiske leverandør om at oplyse navnet på den danske speditør. Så kan du træffe aftale med dem om hvilke omkostninger der måtte komme ud over USD 18 i fragt.





 





Det er efter min overbevisning den eneste måde du kan skabe dig det fulde overblik over omkostningerne.



 



Hertil kommer der selvfølgelig told og import moms. Du kan få oplyst en cirka told ved at ringe til Skat 72221818.





 





Med venlig hilsen





Thetis.





Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej pbtryk



 



Der er en lang række andre væsentlige overvejelser du bør gøre dig inden du trykker på købs knappen!



 3600 USD er stadig en slags penge - ca. 21.000 gode danske kroner.



 1) Hvad hvis maskinen går i stykker? - der er ret langt til Kina



2) Er der forbrugsmaterialer eller slid dele der er specielle?



3) Er der tilbehør / udvidelsesmuligheder som bør overvejes allerede nu?



 Du kan som udgangspunkt gå ud fra, at søfragt og 18 USD nok ikke er alt hvad du kan komme til at betale. Husk også forsikring - og hvem skal have ansvaret, og hvordan vil du kræve ansvar dækket af sælger for mangler - der er stadig langt til Kina. Få gerne nogle referencer fra Europa som du kan checke op på.



 Så gør dig en række overvejelser inden du hopper på - det kan være en god handel - men det kan også blive en dårlig.



 



Held og lykke med det! 



Side 1 ud af 1 (3 indlæg)