Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk børnetøj til export

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bor i Marokko og overvejer at åbne en butik med børne- og ungt tøj.

Jeg skal selvfølgelig have nogle leverandører, men har ingen idé om hvor jeg skal lede.

Det eneste jeg kan finde på nettet er butikker, hvor jeg skal betale fuld pris for varerne, men findes der ikke nogle engros salg/lagersalg, så man springer det led over? Svar udbedes hurtigt

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
De fleste danske børnetøjsfirmaer leverer i Danmark direkte til butikkerne, dvs. uden grossist. Prisen er ca. det halve af udsalgsprisen. F.ex : udslagspris = 500 (incl. moms) => indkøbspris = 200 (excl. moms).

 

I udlandet tror jeg de fleste bruger agenter - men er godt nok på bar bund.

 

Men tag kontakt direkte til firmaerne - prøv evt. på CIFF (diffkids.dk) - børnetøjsmessen i Bella Center i næste uge. Her er alle danske tøjproducenter (ballade, nanou, noa-noa, etc...etc....), og nogle udenlandske repræsenteret.

 

Held & Lykke med projektet   - det lyder sjovt & interessant (Er der kunder til dansk designet børnetøj, eller er det måske nærmere fx. fransk børnetøjsdesign du skal ha'' fat på [verdens børnetøjsdesign er endnu ikke blevet globaliseret] - så prøv nogle af de franske producenter, fx. Petit Batou)....

 

 


 

.

Martin
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Tusinde tak for dit svar, jeg vil undersøge den adr. du har givet mig........... desværre kan jeg ikke komme i BC. da jeg er i Marokko.

 

Marokko er ved at vøre mættet af Fransk/Frankring, og er meget Intersseret i Skandinavien, som de ser som lande der har styr på tingene, og som folk man kan stole på.

 

Jeg tror det vil gå også pga. Udlændinge bosat i Marokko.

 

Hilsen Leni

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Skulle hilse fra min kone, Nancy Winther, og sige at du er velkommen til at henvende dig, fx. via info@ballade.nu, såfremt du er interesseret i tøj fra Ballade (som hun er indehaver af).

Nok engang held & lykke med projektet!

Martin
Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Leni.

 

Det at skaffe leverandoerer tror jeg ikke du burde have megen problemer med. Isaer ikke hvis du kan acceptere at arbejde med de "lidt mindre" kendte designere. Samt for Dem ville det vaere en super mulighed at komme ud i verden.... og Marokko er jo ikke lige stedet De ville starte ud med at satse paa uden en lokal agent.

Jeg sidder som producent af tekstiler paa Mauritius og levere til et par boernetoej firmaer. Maaske de kunne have interesse, men i din situation ville jeg starte med at soege "boerne design" paa internettet og kontakte disse med dit koncept. Gennem nettet kan du jo ogsaa udvaelge De design som du synes passer bedst til dit marked.

Du boer jo nok (har sikkert allerede) dannet dig et billed af hvilken type design, etc. du oensker at have i din forretning, hvilket jeg tror er af stor interesse for mange designere at vide inden De binder sig til en laengere aftale.

Mht. oekonomi skal du forhandle dine priser, som selvfoelig er bedre end hvad du ser paa div. hjemmesider, men husk for at De skal tage dig serios boer du have gjort dig tanker om din financering

 

Jeg vil give dig en adresse som er super fedt boerne design. Om De har interesse ved jeg ikke men proev og kontakt Cecille paa westhjunior@get2net.dk

Hun designer for Phister & Philina www.phisterphilina.dk

 

Med venlig hilsen,

Mikkel

 

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin M

 

1000 tak for dit tilbud............ men det er ikke pt. okologidsk toj jeg soger........... men det ser spaenden ud og moske i fremtide kunne det vaere en mulighed

Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

Mange tak ...........

Ja det er lige netop lidt ukendte designere jeg soger.............. tak for din hjalp............ jeg ved godt hvad det er jeg soger efter........... jeg ved hvad der mangler hernede........men ikke hvordan jeg finder det.

Men jeg vil tjekke den side du gav mig.

 

Med Venlig helin

Leni

 

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Leni,

 

 

Selvtak! Og selvom det ikke er økologisk tøj du er på udkig efter, så kan det da også bruges af "ikke-økologer". Ballades prispolitik er netop ikke at være dyrere end andre danske tøjmærker, på trods af den gode tekstil-kvalitet - og omvendt er der netop fokuseret på det danske design....

 

Men du er altid velkommen  til at sende en mail, hvis det senere bliver interessant!

 

 

NB: Så i øvrigt at selvste Levi''s nu også kaster sig seriøst ind i produktionen af økologisk tøj:


...så måske er økologien for alvor ved at blive en konkurrenceparameter (det er tilfældet i Frankrig.....men næppe i Marokko )

 

Martin
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej martin............

 

Selvfogligt kan man salge et udvalg af jeres toj........... det taenkte jeg slet ikke paa, taenkte bare at Marokko ikke er klar til en Butik kun med okologi..............

 

Men jeg har faktisk talt med min mand og det kunne jo vaere at vi kunne komme i forkobet...... det vil vare billigt at importere da det ikk er noget de selv produksere herenede...........

Jeg vil vende tilbage til dig n[r jeg har tjekket mulighederne omkring det hele.

 

1000 tak

 

Leni

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)