Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afkast på 169,03% i 2008 - Fuld track record

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærligt talt - jeg har tidligere været ude med riven overfor Marcell og Tomas, men denne gang har de faktisk håndteret det fint.

Der bliver ikke fejet noget ind under gulvtæppet og enhver idiot ved, at jo højere muligt afkast ved en investering, desto højere muligt tab.

Jeg læser ikke sammenligninger mellem aktier, obligationer, valuta eller andet i denne tråd - jeg læser at hvis man indsætter USD 2000, så kan man vinde stort eller tabe stort - og det er det man som investor skal forholde sig til.

Hvis du er til livrem og seler, så sæt dine penge i banken på en højrente konto Hvis du derimod har "money to burn" så sæt dem i valuta.

Længere er den faktisk ikke!

Flemming

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Ærligt talt - jeg har tidligere været ude med riven overfor Marcell og Tomas, men denne gang har de faktisk håndteret det fint.

Der bliver ikke fejet noget ind under gulvtæppet og enhver idiot ved, at jo højere muligt afkast ved en investering, desto højere muligt tab.

Jeg læser ikke sammenligninger mellem aktier, obligationer, valuta eller andet i denne tråd - jeg læser at hvis man indsætter USD 2000, så kan man vinde stort eller tabe stort - og det er det man som investor skal forholde sig til.

Hvis du er til livrem og seler, så sæt dine penge i banken på en højrente konto Hvis du derimod har "money to burn" så sæt dem i valuta.

Længere er den faktisk ikke!

Flemming

Flemming, så er det godt at det ikke kun er din rive som har noget at sige :)

Marcell nævner i det indlæg jeg kommentere: " (...)være nøjagtig lige så konservativ en investering som investering i obligationer(....)" Det kommenterer jeg på!

Jeg har ikke kommenteret at jeg er til livrem og seler. Jeg daytrader selv aktier, men når der skrives noget fuldstændigt forkert herinde må man rette dem. Akkurat som du retter andre. Set over en længere årrække har valutaspekulaton som udgangspunkt altid givet den laveste forrentning, NO DOUBT! For at virkelig at kunne tjene penge på valutaspekulation, skal man altså have større kapitalsum til rådighed end det f.eks. kræver ved aktier. Valutaspekulation hører i mine øjne til finansierings/passiv siden. Konvertering/omlægning, nye lån osv. thumbs up..

så JO! længere er den faktisk..

JK

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus Lindgren

Nej vi har ikke noget med Saxo Bank at gøre, vi er referring broker i Danmark for Forex Capital Markets som i øvrigt, på flere områder er den største forex broker i verden.

Mere end 100.000 kunder handler igennem en af FXCM`s platforme og alle platforme er mere end gennemprøvet, de er ganske enkelt i topform.

Når vi har valgt at samarbejde med netop FXCM skyldes det at de som de eneste, så vidt vi ved, garanterer "no dealing desk", hvilket betyder at de IKKE handler imod dine positioner, men bringer alle handler på markedet.

Fordelene ved det er mange, men den mest fremtrædende er at de med den attitude forventer og håber at deres kunder tjener penge ved at handle med valuta.

En broker der selv tager den anden side af en handel, håber vel ikke ligefrem at kunden vinder? Det er desværre normen at forex brokers selv tager den modsatte side af handlen.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Du ramte lige i øjet.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JuniorK

Jeg læste dit svar til Flemming også, set fra min side af skrivebrodet så er det ikke mig der kommer med forkerte påstande, men dig, og det er jeg naturligvis nødt til at rette.

Lad mig sige det straks, min viden om valutahandel og trading i alt almindelighed, kommer fra 20 år i markedet som professionel trader, jeg har altså levet af at handle i 20 år, så jeg er ikke en eller anden autodidakt lykkeridder der prøver at fange nogle stakler og deres surt opsparede penge.

Jeg sammenligner ikke valutahandel med strukturerede produkter, jeg siger netop at man ikke kan sammenligne, og at valuta handel som vi gør det, er mindre farligt og mere gennemsigtigt end strukturerede produkter.

At du kan sige at valutahandel altid vil være farligere end obligationer, på alle niveauer, vidner om at du kun tænker på valuta handel som et stærkt gearet produkt, men det behøver det ikke at være.

Lad mig give dig et eksempel;

Investor A har DKK 60.000 som han vælger at benytte til valuta handel, han bruger en strategi der kun handler med 1*10K lot EURUSD, men vælger at handle aktivt, 5-7 handler om ugen måske.

På intet tidspunkt er han i markedet med mere end $10.000 - hvad er hans gearing? Den er 1:1 ca.

Hvad er et normalt udsving på dagen i EURUSD? idag har der været et range fra top til bund på ca. 140 pip, hvilket er helt almindeligt. På en 10K lot er det $140, hvilket igen giver 1,4%, jeg kan få øje på adskillige andre produkter der har potentiale til at svinge meget mere.

Fordelene ved valutahandel er at man kan være både long og short i markedet, det er simpelthen en del af konceptet, det vil sige at du kan positionere dig i markedet som det bevæger sig, og gøre det aktivt uden de store omkostninger, da omkostningerne ved valutahandel er ganske små, hos de fleste brokers helt ned i 0,0 et eller andet.

Jeg mener altså stadig at man kan være meget konservativ i valutahandel, ligesom man også kan være meget spekulativ og overgearet, med meget stor risiko, det er altså ikke produktet der fejler noget, men dem der bruger det.

Der er desværre mange fordomme forbundet med valutahandel, de kommer i langt de fleste tilfælde af uvidenhed, og i andre tilfælde fra folk der giver udtryk af at vide noget om det, uden at kende dets natur til bunden.

Vi forsøger at give de mennesker der gider at høre på det, et retvisende billede af denne spændende form for aktiv handel.

Lige til sidst.

Aktie indeksene i stort set hele verden faldt med meget mere end 50% i en periode på nogle ganske få måneder, i den samme periode har mange valuta handlere tjent mange penge på at handle med valuta, på en fornuftig og afbalanceret måde, og de kan blive ved med det dag efter dag, uanset om aktierne stiger eller falder.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en smøre, omg :D...

Hvis du læser hvad jeg skriver, skriver jeg netop at du ikke kan sammenligne valutaspekulation med alm./IKKE-strukturede obligationer.. Jeg har skrevet et citat længere op hvor du påstår at valutaspekulation og obligationer har samme risk/-dividend, og det er forkert, det er ligemeget om du har 20 eller 50 år på bagen inden for området. For at de to spekulationer skal ligne hinande skal obligationen være strukturede, indexbaseret you name it.

 

Jeg tænker ikke på gearing overhovedet når jeg sammenligner med obls. Faktum er at hvis du kigger på en længere årrække har obligationer, aktier, investeringsforeninger givet højere afkast end valutaspekulaton.

Har jeg skrevet valuta investeringer er farligt har det ikke været min hensigt. Men jeg ser stadigvæk valutaspekulation som en del af passivsiden og en måske en meget lav del på investering. Det skyldes at der typisk kan opnås lavere rente uden for Danmark og derfor er konverteringer mv. fordelagtige.

Valutainvesteringer er i mine øjne spild af tid. Jeg vil mere end gerne overbevises.. At man har nogle penge man køber en fremmed valuta for at sætte dem i det fremmeds lands bank er mig en gåde hvorfor man vil bruge tid på noget der i almindelige tider ikke giver markbart afkast og i tider som dette falder de fleste valutaer. Men som sagt vil gerne overbevises :)

Aktie indeksene er faldet betydeligt ja, visse valutaer er faldt betydeligt ja. Tiderne er usædvanlige og markante fald sker i begge investeringsområder. Men i "almindelige" tider vil aktier give højere afkast, såvel som i opgangstider.

 

Størstedelen af valutahandel i verden skyldes ikke valutaspekulation, men værdipapirhandel!

Jeg vil gerne understreger at jeg ikke forsøger at nedgøre jeres forretning, og stopper i såfald det bliver for meget..

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med dig i at størstedelen af valutahandlen ikke skyldes valutaspekulatuion, men værdipapirhandel og vareudveksling.

Men så ophører vores fælles forståelse altså også, som sagt jeg har beskæftiget mig med dette her i mange år,samtidig med at andre har passet mine aktier.

Lad mig bare sige det rent ud, jeg har ikke kunne leve af afkastet fra mine aktier, så min erfaring siger mig noget helt andet end det du prøver at overbevise mig om.

 

Du køber og sælger B&O, Carlsberg, Microsoft osv

Jeg køber og sælger EURUSD, GBPUSD, EURJPY osv

Når bare vi er tilfredse med det så er alt jo godt :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JuniorK,

Jeg takker for min rive Wink

Mit indlæg var ikke møntet på dig specifikt - og hvis du søger på Amino, så vil du opdage, at jeg har været ude efter Marcell før, men ikke denne gang.

Min opfattelse er stadig ikke, at han sammenligner valutaspekulation med obligationer, men hentyder til at obligationer er et konservativt valg. Hvad der er rigtigt, ved kun Marcell.

Jeg vil dog stadig mene, uanset hvad der ellers skrives, at kan man vinde stort, så kan man også tabe stort. Vil du give mig ret i det?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Jeg ved ikke om jeg sammenlignede obligationer/valutahandel, men det er faktisk også ligemeget, for det jeg prøvede at sige var blot at man med en fornuftig behandling også kunne handle "forsigtigt" med valuta.

Men jeg giver dig helt ret i at man kan tabe stor ved handel med valuta, vi ser desværre ofte at folk der ikke kender nok til det, kaster sig ud i nogle ganske overgearede forretninger og taber stort på det, fordi de ikke harvde forudset de store svingninger der kunne opstå med stor gearing.

I disse tilfælde er det desværre oftest at folk taber, meget mere end at de vinder stort.

Det er så her vi kommer ind, for at fortælle folk hvordan de skal behandle det for at få noget ud af det, og vi lover aldrig mere end vi selv har kunne opnå.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcell Petersen:

Det er så her vi kommer ind, for at fortælle folk hvordan de skal behandle det for at få noget ud af det, og vi lover aldrig mere end vi selv har kunne opnå.

Fin holdning - men læg også lige mærke til dine egne ord.

Når man taler trading af enhver art, så er det vigtigt ALDRIG at love noget som helst! Selv en god track record er ikke en skid værd for den, der mister hele sin opsparing.

Nu er dette ikke en kritik af dig eller af andre i branchen. Det er bare vigtigt, at investoren fatter, at man ikke kan spå om fremtiden. Det kan meget vel være, at historisk set så er det gået sådan og sådan, men det betyder ikke at alting ikke har forandret sig imorgen.

Jeg ved udemærket godt, at alle firmaer støtter sig op imod hvordan de har performet tidligere og det er ren marketing. Men enhver guru dør og erstattes af en ny.

Når det er sagt, så synes jeg godt om jeres nye og mere ydmyge tilgang til tingene, samt ikke mindst fokus på risikoen ved investeringen. Det skal I have ros for at fremhæve eller undlade at lægge skjul på - afhængig af øjnene der læser.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)