Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kender til møbelfremstilling - Fra A til Z ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forum

 

Er der nogen af jer der har kendskab til møbelbranchen ? Jeg leder efter et møbelfirma der er interesseret i at fremstille et møbel jeg har lavet.

 

Måske er jeg bare for naiv, ved slet ikke om det virker på den her måde.

 

Mvh Buhhhh

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jul 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Buhhhh

 

håber antallet er h'er er rigtig..:O)

 

Det er ikke unormalt at designere henvender sig til producenter, med et produkt de har designet.Det er bare at gribe knoglen eller sende dem en mail hvor du forklarer at du har et produkt du gerne vil præsenterer for dem, da du mener det kan have deres interesse. Husk dog at du ikke skal sende nogle billeder eller andet tegningsmateriale før i har indgået en "non-disclosure agreement" - en aftale hvor firmaet skriver under på at det er dit design og at I begge har tavshedspligt i forhold til informationsudveksling.

Dog bør du gøre dig fælgende helt klart inden du henvender dig til producenterne...

Hvem henvender produktet sig til - kontraktmarked, privat hjem osv.

Hvor langt er produktet fra at være klar til produktion?

Hvad er kostprisen på materialer ?

Hvor lang tid forventer du det tager i produktionen at samle/producerer?

Hvilke produkter på markedet skal det konkurrere med?

osv...

Når du har svaret på ovenstående spørgsmål, kontakter du de producenter, du mener kan have en interesse i produktet

 

 

Håber det var svar på nogle af dine spørgsmål

 

Mange hilsner

 

Rene Borup-Jensen
Industriel Designer

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Buhhhh

Jeg er meget enig med den gode Renix, der er mange spørgsmål du selv skal besvare inden ud går igang, men ydermere er det også en god idé at have en produktionsagent med på hjælp, da de for det meste har helt styr på tingene i de respektive produktions lande.

Jeg har startede en hjemmeside, lige netop med det formål at gøre det lettet for folk som dig, at komme i kontakt med disse agenter/producenter.

Så prøv at oploade opgaven på http://www.we-match-it.com/forside.html

Held og lykke med projektet

 

-Christian

Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det var super hurtigt svaret og meget brugbart :-) Tusind tak

 

Jeg har "opfundet"/designet en ny type møbel, som jeg har beskrevet i en PowerPoint præsentation.

Det skulle nok være noget der kunne blive stort tilløb til(ved alle mener det om deres opfindelser) .

Jeg leder efter en kontakt der kan tage møblet herfra og til færdig designet og videre til produktion. Vil gerne være med i endelige tegne/design fase, men ellers ville selve salgs og markedføringen blive overladt til dem der finder det værd at fremstille.

 

Mvh Buhhhh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)